Raziskava Omisli.si razkriva, kako Slovenci iščemo in najemamo mojstre, obrtnike in druge ponudnike storitev. Med iskanjem izvajalcev je hitrost odziva pomembna, saj stranke pričakujejo hiter odgovor. Telefonski klici so zaradi učinkovitosti še vedno najpogostejši način komunikacije. Transparentnost cen je ključnega pomena pri izbiri, saj stranke cenijo, da vnaprej poznajo stroške. Po izvedbi storitev večina strank deli svoje izkušnje, vendar se pogosto ocenjujejo le pozitivni rezultati. Kljub temu mnogi še vedno upajo na uvedbo programov zvestobe, ki bi nagrajevali njihovo lojalnost. Preberite naprej, da izveste več o teh pomembnih ugotovitvah in njihovem vplivu na vaše odločitve.
ŽIVA RAZISKAVA: Spodaj v grafih si oglejte podatke v živo. Vabljeni, da tudi vi prispevate svoj odgovor tukaj.
Kako pogosto iščemo ponudnike storitev?
Večina vprašanih išče ponudnike storitev nekajkrat letno oziroma, ko naletijo na projekt, ki mu sami niso kos.
Najmanj je takšnih, ki izvajalce iščejo skoraj vsak teden, vmes pa so tisti, ki storitve nakupujejo nekajkrat mesečno ali pa zelo redko.
Največkrat iščemo izvajalce za gradnjo, obnovo in vzdrževanje doma
Največkrat iščemo mojstre za gradnjo in obnovo, kot so denimo zidarji in fasaderji ter ponudniki, ki se ukvarjajo z ogrevanjem, knauf stenami in drugimi storitvami, katerim sami nismo kos.
Na drugem mestu so storitve za dom, kot so čiščenje, urejanje okolice ter hišni servis in popravila. Torej stvari, ki jih načeloma obvladamo tudi sami, a z nakupom storitve prihranimo čas.
Sledijo zdravje in welness (masaža, kozmetične storitve, zdravstveni pregledi …), dogodki (pogostitev, fotografiranje, glasbeni nastop …), poslovne storive (programiranje, računovodstvo, svetovanje …) in nazadnje še najem vozil (avtodom, kombi, avto …)
Odgovor izvajalca pričakujemo… HITRO!
Po prvem kontaktu oz. poslanem povpraševanju pričakujemo hiter odziv ponudnika storitev.
Največ vprašanih pričakuje odgovor v roku 1-3 dni, sledijo nekoliko manj potrpežljivi, ki pričakujejo odgovor znotraj 24 ur.
Najmanjši, a še vedno pomemben delež vprašanih pričakuje odgovor nemudoma oziroma v nekaj urah.
Podobne ugotovitve smo zasledili v tej raziskavi, kjer smo ugotovili, da je hitrost in odzivnost izvajalec celo bolj pomembna od cene storitve.
Telefon je kralj
Kako komuniciramo z izvajalci?
Največkrat preko telefona, predvsem zaradi hitrih povratnih informacij.
Ko ponudniki storitev niso na voljo, se zatečemo k e-mailu.
Redkeje se sestajamo v živo ali preko video povezave.
Na izbor najbolj vpliva transparenten cenik
Na končen izbor izvajalca vpliva ogromno dejavnikov, najbolj pa odzivnost izvajalca oz. kako hitro bomo prišli od povpraševanja do ponudbe. Takoj zatem sledita čakalna doba za izvedbo (zasedenost ponudnika) in priporočila s strani prijateljev ali družine.
Kot zelo pomemben dejavnik se je izkazal tudi transparenten cenik (vnaprej znane cene storitev), takoj zatem pa so strankam pomembne spletne ocene in mnenja ter izkušnje izvajalca.
Na izbor ponudnika najmanj vplivajo pridobljeni certifikati in licence ter fotografije in video posnetki referenčnih projektov.
Preverite še: kaj nas pri izvajalcih najbolj moti.
Večina izvajalca vedno oceni, vendar…
Večina strank ponudnika storitev po izvedbi vselej oceni na spletu, da se lahko tudi druge stranke za njimi informirajo o kvaliteti izvedbe.
Več je takšnih, ki izvajalca oceni le po zadovoljivi izvedbi, kot tistih, ki ga oceni le, kadar je izvedba slaba.
Želimo si program zvestobe!
Zelo redki ponudniki storitev nudijo katerega izmed programov zvestobe. Skoraj nihče torej ne nagradi stranke, če bi storitev pri njih kupila večkrat.
Zanimivo pa je, da si velika večina strank to želi.