Ker na Omisli.si zadnje čase beležimo povečano povpraševnaje po PR in SEO objavah, sem sklenil trg ponudnikov spletnih objav pobližje pogledati. Ali drugače, koliko stanejo SEO članki in kje imajo največji efekt. Pa tudi, kakšne cene dosegajo PR članki ter kaj lahko z njimi dosežemo?
Večno vprašanje, preden oglašujemo kajerkoli in karkoli je … ali se splača? Se pravi, kakšen je ROI, koliko te bo stala konverzija, kak bo efekt, ali se bo dvignila prodaja, bo to pomagalo drugim oglaševalskim kanalom… Ali pa boš zopet le zakurili nov šop denarja?
Posebej so me zanimale te metrike:
- cena objave / priprave SEO / PR članka
- mesečni doseg po Google Analitics (uporabniki / users / unikatni uporabniki, kot jim še vedno radi rečemo)
- domain authority (avtoriteta domene)
- razmerje med GA dosegom in ceno (več je bolje)
- razmerje med DA in ceno (več je bolje).
Čez nekaj mescev bom dodal še podatke o tem, kakšen je bil efekt objave v smislu števila bralcev, ki so bili potem dejasnko preusmerjeni na oglaševano spletno stran.
Če ti čudni izrazi do sem zapisanega izvlečka delajo težave, sem na dnu članka zapisal nekaj FAQ-jev okoli izrazoslovja.
Veliko medijev ceno objave ne postavlja glede na doseg ali avtoriteto domene.
TABELA: Cena objave PR / SEO članka, GA doseg, DA, GA/€, DA/€
URL | € objave | GA users / mesec | Domain autority | DA/€ | GA/€ |
---|---|---|---|---|---|
caelle.com | €80 | 30.000 | 28 | 0,35 | 375 |
prlekija-on.net | €40 | 216.000 | 34 | 0,85 | 5400 |
lendavainfo.com | €30 | 120.000 | 28 | 0,93 | 4000 |
e-maribor.si | €150 | 600.000 | 26 | 0,17 | 4000 |
hudo.com | €250 | 920.000 | 58 | 0,23 | 3680 |
lokalec.si | €120 | 387.000 | 29 | 0,24 | 3225 |
moja-dolenjska.si | €90 | 249.790 | 30 | 0,33 | 2775 |
maribor24.si | €200 | 545.286 | 31 | 0,16 | 2726 |
koroskenovice.si | €80 | 178.500 | 29 | 0,36 | 2231 |
celje.info | €70 | 150.000 | 34 | 0,49 | 2143 |
kozjansko.info | €70 | 150.000 | 31 | 0,44 | 2143 |
snportal.si | €50 | 100.000 | 29 | 0,58 | 2000 |
24ur.com | €500 | 951.000 | 66 | 0,13 | 1902 |
mariborinfo.si | €300 | 500.000 | 7 | 0,02 | 1667 |
dolenjskilist.si | €150 | 248.000 | 43 | 0,29 | 1653 |
rokomet.net | €50 | 70.000 | 25 | 0,50 | 1400 |
reporter.si | €150 | 208.000 | 41 | 0,27 | 1387 |
radio-ptuj.si | €80 | 91.300 | 32 | 0,40 | 1141 |
siol.net | €700 | 794.000 | 34 | 0,05 | 1129 |
spodnjepodravje.si | €50 | 55.000 | 24 | 0,48 | 1100 |
metropolitan.si | €460 | 479.000 | 52 | 0,11 | 1041 |
slovenskenovice.si | €700 | 719.000 | 57 | 0,08 | 1027 |
bambino.si | €50 | 50.000 | 29 | 0,58 | 1000 |
svet24.si | €700 | 641.000 | 58 | 0,08 | 916 |
radio1.si | €350 | 304.000 | 34 | 0,10 | 869 |
rtvslo.si | €900 | 763.000 | 79 | 0,09 | 848 |
necenzurirano.si | €300 | 209.000 | 42 | 0,14 | 697 |
zenska.si | €250 | 168.000 | 23 | 0,09 | 672 |
delo.si | €1.000 | 669.000 | 68 | 0,07 | 669 |
dnevnik.si | €700 | 462.000 | 61 | 0,09 | 660 |
zurnal24.si | €1.100 | 711.000 | 60 | 0,05 | 646 |
vecer.si | €750 | 456.000 | 37 | 0,05 | 608 |
radio-tednik.si | €80 | 47.500 | 22 | 0,28 | 594 |
domzalec.si | €130 | 74.000 | 33 | 0,25 | 569 |
radiokrka.si | €150 | 85.000 | 35 | 0,23 | 567 |
kosarka.info | €50 | 25.000 | 21 | 0,42 | 500 |
moski.si | €250 | 120.000 | 23 | 0,09 | 480 |
nascas.si | €200 | 90.000 | 27 | 0,14 | 450 |
kamnik.info | €150 | 66.000 | 33 | 0,22 | 440 |
lokalno.si | €150 | 63.000 | 38 | 0,25 | 420 |
e-utrip.si | €200 | 18.000 | 38 | 0,76 | 360 |
velenjcan.si | €60 | 20.000 | 26 | 0,43 | 333 |
robin.si | €150 | 50.000 | 32 | 0,21 | 333 |
rethink.si | €20 | 6.200 | 16 | 0,8 | 310 |
rsg.si | €100 | 30.000 | 26 | 0,26 | 300 |
radioaktual.si | €350 | 105.000 | 34 | 0,10 | 300 |
radiocapris.si | €80 | 22.000 | 31 | 0,39 | 275 |
njena.si | €350 | 87.000 | 33 | 0,09 | 249 |
insajder.si | €250 | 120.000 | 14 | 0,03 | 240 |
moderna-zenska.si | €50 | 10.000 | 21 | 0,42 | 200 |
pravi-moski.si | €50 | 10.000 | 18 | 0,36 | 200 |
radiovelenje.com | €150 | 30.000 | 24 | 0,16 | 200 |
ognjisce.si | €500 | 100.000 | 38 | 0,08 | 200 |
bistrican.si | €150 | 29.000 | 12 | 0,08 | 193 |
sentjur.net | €100 | 19.000 | 22 | 0,22 | 190 |
vsezastreho.net | €80 | 15.000 | 15 | 0,19 | 188 |
go-portal.si | €150 | 28.000 | 19 | 0,13 | 187 |
finance.si | €1.500 | 253.000 | 54 | 0,04 | 169 |
noviceznotranjske.net | €150 | 20.000 | 19 | 0,13 | 133 |
najstnica.si | €150 | 17.000 | 22 | 0,15 | 113 |
angleskaliga.com | €50 | 5.000 | 21 | 0,42 | 100 |
e-vozila.si | €50 | 5.000 | 21 | 0,42 | 100 |
mestnik.si | €50 | 5.000 | 21 | 0,42 | 100 |
radio2.si | €150 | 13.000 | 19 | 0,13 | 87 |
revija-tranzit.si | €120 | 10.000 | 18 | 0,15 | 83 |
kmeckiglas.com | €500 | 40.000 | 34 | 0,07 | 80 |
zenskisvet.si | €150 | 8.000 | 21 | 0,14 | 53 |
radiocelje.com | €200 | 10.000 | 27 | 0,14 | 50 |
radiocity.si | €250 | 12.000 | 36 | 0,14 | 48 |
suhokranjske-novice.com | €50 | 1.900 | 14 | 0,28 | 38 |
energetika.net | €320 | 10.000 | 33 | 0,10 | 31 |
bivanje.si | €50 | 1.300 | 18 | 0,36 | 26 |
radioprlek.net | €150 | 1.800 | 27 | 0,18 | 12 |
Tabelo sproti dopolnjujemo in če kdo manjka na seznamu ali pa je prišlo do kakšne napake, nam to lahko sporočite na info@omisli.si.
Interpretacija tabele
Kaj hitro ugotovimo, da veliko medijev postavlja ceno glede na… kdo ve kaj. Definitivno pa ne glede na doseg ali avtoriteto domene.
Pričakovano, se velikokrat zgodi, da je za izključno SEO namene lahko veliko bolj učinkovito loviti male ribe z veliko SEO avtoritete. Ali drugače, SEO članki bodo imeli večji efekt tam, kjer je razmerje med domain authority in ceno objave članka višje (glej stoplpec DA/€).
TOP SEO objave
Če te zanimajo bolj SEO članki, tabelo razvrsti glede na to razmerje. Za SEO objave vse kaže, da so trenutni zmagovalci za TOP SEO objavo članka strani lendavainfo.com, prlekija-on.net in e-utrip.si. FLOP SEO objave pa kaše da so na finance.si, mestnik.si ter mariborinfo.si.
TOP PR objave
Če pa te zanima bolj PR, je smiselno tabelo razvrstiti glede na razmerje med GA dosegom in ceno (več je bolje). Za PR objave so trenutni zmagovalci za TOP PR objavo članka strani prlekija-on.net, lendavainfo.com in e-maribor.si. FLOP PR objave pa energetika.net, bivanje.si in radioprlek.net.
Bralca prosim, da je kritičen tako do pridobljenih podatkov, kot tudi na analize ter interpretacijo analize. Podatkov o dosegu in ceni namreč nismo mogli preveriti. Verjamo na besedu upraviteljem teh strani oziroma njihovim cenikom in zaslonskih slikah Google analtike. Pravtako smo tukaj spregledali vse možnosti izpostavitev, ki jih pravzaprav vsi mediji ponujajo. Tista, “če objavite članek boste 7 dni na naslovnici, delili bomo na Facebook, novica se bo pojavila v mailingu, vse skupaj pa bomo podkrepili še z bannerji,” …
Najbolje je, če vam tabela koristi res zgolj kot za izhodiščno razmišljanje pri gradnji tvoje PR ali SEO strategije.
Koliko stane priprava članka?
Še to, v ceno objave PR ali SEO članka skoraj nikolči ni všteta cena priprave vsebine. Mediji imajo najraje, če naročnik za to poskrbi sam. Ob gradnji resnejšega PR ali SEO nastopa je to precejšen proces, saj napisati 10-20 kvalitetnih vsebin v kratkem času ni mačji kašelj. To, da morajo biti vsebine unikatne in prilagojene ciljni publiki medija pa zdaj že tako vemo, ne?
Če tekstopisje ni v tvojih genih, lahko na Omisli.si/pisca poiščeš pomoč. Ali pa doplačaš pri izbranem mediju, kar bo verjetno malo dražje, saj moramo všteti še maržo založnika, seveda. Cena za pripravo članka se v tem primeru giblje med 30-300€, v povprečju pa 138 €/pripravo članka, glede na podatke zbrane v tej raziskavi.
O podatkih…
Podatke o ceni objave in priprave članka smo pridobili neposredno od upraviteljev spletnih strani oziroma preko analize povpraševanja in ponudbe preko Omisli.si/oglasevanje-marketing. Cene ne vsebujejo DDV, razen pri medijih, ki niso DDV zavezanci, seveda.
Podatek o avtoriteti domene smo pridobili s pomočno tega orodja.
p.s. Če razmišljaš tudi o drugih oglaševalskih kanalih, preverite še druge analiza:
- REKLAMNE TABLE, NAPISI, PANOJI IN ZASTAVE: CENE VIZUALNE KOMUNIKACIJE
- SLOVENSKI INFLUENCERJI: KDO SO NAJVPLIVNEJŠI INFLUENCERJI V SLOVENIJI?
- DIGITALNI MARKETING: CENE ZA FACEBOOK OGLAŠEVANJE, GOOGLE OGLAŠEVANJE VSEBINSKI / EMAIL / INFLUENCER MARKETING (CENE ZA SEO, SEM, SMM, CONTENT)
- JUMBO PLAKAT IN REKLAMNI PANO: CENA ZA ZUNANJE OGLAŠEVANJE V SLOVENIJI?
- RADIO OGLAŠEVANJE: CENIK, TRENDI, IDEJE IN PREVERJENI PONUDNIKI
- TV OGLASI: CENIK, TRENDI, IDEJE IN PONUDNIKI ZA OGLAŠEVANJE NA TELEVIZIJI
- OGLAS V ČASOPISU IN OGLAŠEVANJE V REVIJAH: CENIK, DOSEGI, BRANOST IN KAKO DO PONUDB ZA OGLAŠEVANJE V TISKU?
Pogosta vprašanja in odgovori (FAQ)
Kaj so to PR članki?
PR članek (payable release) je priljubljen naziv za vse vsebine, ki nosijo oznako oglasno sporočilo, sponzorirana objava, advertorial ali kaj podobnega. Gre torej za plačano objavo ali oglasni članek, če hočeš. Najpogosteje v obliki intervjuja ali opisa izdelka, podjetja, storitve, itd.
Nekateri PR članki so tako spretno zapakirani, da na prvi pogleda ne izgledajo kot oglasni članek, temveč kot delo uredništva. Kot da se je vrli novinar nekega medija ali bloga za svoje bralce potrudil in raziskal nekaj, kar bi jih utegnilo zanimati… No, od tod tudi skovanka advetorial (advertising + editorial).
PR lahko ima več pomenov
Ne smemo zamenjevati press release-a (sporočilo za javnost) s payable release-om. Četudi so, vsaj kar se tiče podjetij ali realnega sektorja, zelo podobni po namenu.
Včasih so mediji bolj objavljali sporočila za javnost. Zastonj. Potem pa so jih podjetja začela zasipati z lastnimi sporočili za javnost, ki bodo zanimivi za njihove bralce in za takojšnjo objavo, itd… In potem, life happened.
Verjemite mi, precej let sem bil urednik enega večjih slovenskih nišnih medijev in iz prve roke sem spremljal ta preobrat.
In potem je tukaj še klasičen PR, ki pomeni public relations, to pa je upravljanje odnosov z javnostmi. Sem notri lahko štejemo pravzaprav vse, navadno pa si to predstavljamo kot PR agencijo, ki upravlja, kako bodo doživljali oz. videli našo blagovno znamko ali persono drugi. Javnost, torej. Sem pašejo intervjuji, tiskovne konference, sporočila za javnost, krizno komuniciranje, itd…
PR članki so torej dober način, kako si sposoditi bolj ali manj dovzetne bralce izbranih medijev, nišnih blogov in podobno.
Ko rečem dober, mislim hitrejši od klasičnega PR-ja. Torej čakanja, da nas mediji odkrijejo in o nas samostojno poročajo. Dober pa je toliko, kolikor vode na vaš mlin takšna kampanja prilije. Oziroma, kako drage/poceni so želene konverzije oziroma kakšen je ROI.
A PR članki niso le konverzije in prodajni lijak. Veliko lahko naredijo tudi na ozaveščanju bralstva oz. vašem brandingu (brand awareness).
A če berete tale članek, vas branding verjetno ne gane toliko kot merljive digitalne kampanje, ne?
Kaj je SEO članek?
SEO članki se od PR člankov razlikuje predvsem po tem, da v bistvu zares ne pričakujemo, da bi jih bralo veliko ljudi. Bolj se zanašamo na samo objavo članka, ki bo vseboval spletno povezavo do naše strani, ki jo želimo pomakniti proti vrhu Google zadetkov.
Gre torej za objave, s katerimi se želimo postavljati pred Googlom in ne toliko pred realnimi ljudmi.
Pa vendar, Google ni več tako nor, kot je morebiti bil.
Prehitre objave premalo kvalitetnih vsebin na preveč spletnih mestih s preveč podobnimi ključnimi besedami se ne obnesejo več tako, kot so se včasih.
Prehitre objave premalo kvalitetnih vsebin na preveč spletnih mestih s preveč podobnimi ključnimi besedami se ne obnesejo več tako, kot so se pred leti.
Pa vendar, SEO objave so ključen del zunanjih SEO naporov oz. t.i. off-site SEO optimizacije in gradnje povezav (link building).
Kaj je domain authority?
Avtoriteta domene (domain authority) je podeljena ocena s strani kakšega SEO orodja kot je npr. MOZ. Sicer ima vsako SEO orodje neko svojo oceno in metodologijo za izračun le-te, smo se tukaj omejili na to.
Po domače povedano, višja kot je avtoriteta domene na kateri želite objaviti članek, bolj bo to pomagalo vašim SEO naporom za stran, ki jo boste polinkali.