[INTERVJU]: Pisanje besedil in urejanje tekstov je v moji krvi

ocena bralcev
0 od 0

Kdo bo pisal članke? Hmm… Vedno več podjetij se za svoje projekte odloča za zunanje pisanje besedil. Če iščete copywriting, urejanje besedil, pisanje člankov, urejanje tekstov, pisanje blogov, SEO optimizacijo besedil in drugo tekstopisje, potem bo pravi naslov tudi preverjena tekstopiska Nina Novak.

Stopite v stik z Nino Novak

Koliko podjetja v Sloveniji investirajo v tekstopisje?

Rekla bi, da premalo, kar velja tudi za grafični dizajn. Težava sodobnega sveta je, da smo dandanes skoraj vsi vsaj delno usposobljeni na vseh področjih, ki jih potrebujemo kot samostojni delavci ali ustvarjalci na trgu, vendar smo profesionalci le na enem ali dveh, občasno treh. Tako je tudi s podjetji … nekdo od zaposlenih ima nekaj znanja iz oblikovanja, nekdo drug je malce bolj vešč pisanja od večine ostalih in tako hitro pride do zaključka, ki se glasi “bomo naredili kar sami”. 

Čeprav že leta velik del življenja, predvsem pa odločitev (za sodelovanje, nakup, vpis) poteka na spletu, se le malokdo zaveda pomena spletne identitete, ki v sorazmernem deležu vključuje tako besedila kot vizualno podobo. Pravzaprav gre za nedeljivo celoto. Za doživetje. Če pa govorimo o tiskanih besedilih, so ta še toliko pomembnejša. Ne glede na to, ali gre za brošuro, revijo,  časopis ali kakršnokoli drugo besedilo, ki ima najpogosteje predstavitveno, promocijsko ali informativno oziroma izobraževalno vlogo, se je treba zavedati (in tudi ravnati v skladu z idejo), da pisana beseda ostane.

Vsako besedilo, tudi produkt ali storitev, ima svojo ciljno skupino in svoj namen, kar je pri podajanju informacije končnemu uporabniku, v tem primeru bralcu, ki je hkrati naročnik ali kupec, vsekakor treba upoštevati, kot je treba upoštevati tudi splošno podobo podjetja, produkta ali posameznika. Torej, oseba, vešča pisanja, bo besedilo res napisala, a bo profesionalec s pomočjo posebnih orodij napisal besedilo, ki bo doseglo svoj namen. In v tem je velika razlika. Razlika, ki dokazuje, da so poceni stvari običajno najdražje.

Ali so spletne objave v Sloveniji večinoma lektorirane? Zakaj?

Večina objav, še posebej seo in blogovskih prispevkov, je vsaj po moji oceni in izkušnjah nelektoriranih, kar je vsekakor slabost, največkrat povezana z razpoložljivimi finančnimi sredstvi. Sama malodane vsakemu naročniku priporočam tudi lektoriranje, saj sodelujem z več lektorji, a se jih premalo zaveda pomena teh, navkljub temu, da gre za dokaj minimalen dodatni strošek. Zagovarjam jezikovno brezhibnost in želela bi, da bi bila vključenost lektorjev samoumevna, ne pa le občasna izbira.

Se bolj splača zaposliti in-house tekstopisca ali sodelovati z zunanjimi izvajalci?

Najbrž je to odvisno predvsem od naročnika in pisca ter samih potreb. Če gre za predvidljiva besedila, ki se pojavljajo v več različicah in so potrebe podjetja velike, je, gledano z organizacijskega in finančnega stališča, zagotovo bolje imeti “hišnega pisca”. A kadar gre za kreativnejša besedila, ki zahtevajo tehten premislek in dodelano strategijo, je vprašanje, ali hišni pisec temu ustreza in ali lahko pripelje do najboljšega rezultata. Pregovor “več glav več ve” ni povsem iz trte izvit. Vsak obraz k projektu doda nekaj svojega, zato je v primeru tistih, ki stremijo k inovaciji, dobro, če se sodelujoči vsake toliko časa zamenjajo in prinesejo svežino ter “neobremenjen pogled od zunaj”. Po drugi strani pa stalnost olajša sodelovanje, ker razlage niso več potrebne, vse je nekako utečeno in pretok idej zares lahko steče.

Vedno je treba upoštevati, da obe strani potrebujeta obdobje, v katerem se spoznavata, pa tudi faktor zaupanja, ki ob enkratnih ali kratkotrajnih sodelovanjih običajno izostane.

Osebno so mi prav zato najljubša dolgoročna sodelovanja v omejenem obsegu, kot sama temu pravim. Izzivi in nova znanja, pridobljena skozi raznolike projekte, mi ogromno pomenijo, zato mi je ta način dela pisan na kožo. Z naročnikom se sčasoma dobro spoznamo, postanemo ekipa, želje so vse prej kot neznanka in med nami vladata spoštovanje ter zaupanje, obenem pa imamo vsi dovolj manevrskega prostora za kaj novega.

Stopite v stik z Nino Novak

Koliko objav mesečno je za konistentno pojavnost na spletu dovolj?

Vsekakor je doslednost ključna, saj v nasprotnem velja, da naša stran ni živa in posledično pri uporabnikih ne vzbuja zanimanja. Je pa odvisno od področja. Strokovno usmerjena so običajno namenjena ožji ciljni skupini in te že same vedo, kje najdejo vsebino, ki jih zanima. Kar pomeni, da je pomembno objavljati po nekem vnaprej določenem načrtu, ki ga ti isti uporabniki poznajo. Seveda, bolj kot smo dejavni, lažje dosežemo nove, vendar v tem primeru je in mora biti kakovost (ter uporabnost) na prvem mestu.

Nekoliko drugače je s spletnimi mesti, katerih konkurenca je velika. Pri njih je pogostost zelo pomemben dejavnik, medtem ko je vsebina običajno veliko bolj splošna, a še vedno informativna, uporabna, izobraževalna, praktična itn. Treba je omeniti, da dandanes skoraj praviloma tudi seo optimizirana. Koliko objav mesečno ali tedensko zadostuje za konkurenčnost na trgu … to je že vprašanje za seo analitika, saj gre za pravila, ki so določena na podlagi analize. Natanko iz tega razloga – in številnih drugih – je pomembno, da naročnik v projekt vključi strokovnjake z različnih področjih, kajti le sodelovanje in ne le delovanje vseh lahko nazadnje pripelje do dobrih ter želenih rezultatov.

Kakšne vsebine slovenska podjetja največ producirajo?

Vprašanje je skoraj odveč … pandemija je le še pospešila življenje na spletu. Vsekakor so daleč najpogosteje zastopani seo blogovski prispevki, objavljeni bodisi samostojno bodisi kot pomožna vsebina posamezne spletne strani. Slednje, spletne strani torej, so danes dodobra zapostavljene, čeprav so za končno odločitev uporabnika še vedno ključne. A je žal vse manj domišljenih, dobro pripravljenih in dodelanih strani, medtem ko se pretirana pozornost namenja seo člankom. Mimo njih zadnja leta ne moremo, gre za dejstvo, kajti prav ti so tisti, ki uporabnike pripeljejo na našo stran. Vendar je osnovna spletna stran, na kateri se predstavimo kot nekdo s svojo zgodbo, še vedno ključna. Ona je tista, na podlagi katere se odločamo in ki pusti vtis. Ali pač ne. Zato je zares pomembno, da je stran domišljena, drugačna, unikatna, kreativna, navdihujoča.

Je vsebina še vedno kralj? 

Vsebina je pomembna, a, kot že omenjeno, besedila niso njen edini element. Živimo v multimedijskem svetu, zato gre za doživetje, sestavljeno iz grafičnega dizajna, zvočnih in/ali video učinkov, besedila, pa tudi seo elementov. Kombinacija vsega mora pripeljati do izvirnosti in drugačnosti. Ter osebne zgodbe. Še vedno velja, da odlična vsebina brez čustev, s katero se uporabnik ne more poistovetiti, ostaja povsem brez pomena …

Kako (dobra) vsebina vpliva na prodajni lijak?

Obstajajo orodja, ki jim sledimo, kadar želimo s pomočjo besedila s strani uporabnika doseči akcijo oziroma reakcijo. Včasih je to nakup izdelka, drugič naročilo storitve, tretjič le vpis na novičnik. Gre za postopek, ki vključuje različne elemente, odvisno od samega namena besedila. Je pa bistveno tudi sodelovanje z naročnikom, ki, jasno, najbolje pozna tematiko. Sicer je namen skupaj s ciljno skupino osnova za določitev sloga pisanja. Pravzaprav je pri pisanju najlepše prav dejstvo, da se na nek način vedno nahajamo na začetku, kajti niti dva projekta si nista enaka. 

Kdo je Nina Novak Oiseau in zakaj se podjetja obračajo na vas za pisanje besedil?

Po stroki sem univerzitetna diplomirana muzikologinja. Že od malih nog v središče svojega umetniškega delovanja postavljam tekstopisje, naj bo ta posvečena literaturi, glasbi ali čemu drugemu. Upam si trditi, da so besedila in urejanje le-teh v moji krvi. Sem svež pesniški in pisateljski glas mlajše generacije, kantavtorica, vodilna jazzovska kritičarka, glasbena publicistka in urednica. S podjetji pa največ sodelujem ravno pri priravi besedil za spletne strani, bloge, pa tudi kataloge in podobno.

pisanje besedil
Simpatična Nina Novak Oiseau je že od malih nog ljubiteljica v središče besednih zvez v segmentih literature in glasbe.

Katere storitve lahko podjetja naročijo pri vas?

Ob pesništvu se posvečam pisateljevanju, kaligrafiji, uredniškemu delu in publicistiki. Med področja mojega dela sodi tudi: tekstopisje/copywriting, uredniško delo oziroma urejanje tekstov, urejanje besedil (vključno s knjižnimi deli, časopisi, revijami, portali, programskimi knjižicami, katalogi…), SEO optimizacijo besedil, skratka vse vrste publikacij, izdaj in spletnih medijev.

Kaj stranke pri vas najbolj cenijo?

Pri svojem delu sem izredno natančna, kar je moja ključna prednost. Imam bogate, dolgoletne in široke izkušnje za pisanje besedil. To zelo pripomore k dobri izvedbi projektov, vključno s povezovanjem različnih panog, na primer z lektorji, oblikovalci, registracijo del, itn. Izbiram le projekte, s katerimi se lahko popolnoma poistovetim in verjamem vanje. Posameznemu projektu oziroma naročniku se prilagodim tako tematsko, kot tudi slogovno ter oblikovno.

tekstopisje

Kako lahko podjetja in stranke z vami stopijo v stik?

Stranke lahko obiščejo spletno stran www.nina-novak-oiseau.si ali mi pišijo na nina@nina-novak-oiseau.si oziroma me pokličejo na 041 528 601 in mi zaupajo svoje želje. Z veseljem jim prisluhnem in skupaj dorečemo idejo za njihov projekt, ki ga potem z največjo natančnostjo izdelam.

Stopite v stik z Nino Novak







ocena bralcev
0 od 0

Add a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja