Kako pišemo za splet?

Spletno besedilo ni enako knjigi. Njegov cilj ni bogatenje duha, pač pa plemenitenje uporabne vrednosti spletnega mesta.

vir: www.careerprofiles.com

Za pripravo učinkovitega spletnega besedila, moramo vedeti dvoje: kako deluje splet in kdo so bralci, ki jih nagovarjamo. Ne glede na to, ali jih vodi raziskovalni duh ali pa so zgolj hitropotezni iskalci uporabnih informacij, pišimo besedila tako, da jih bodo lahko prebrali hitro in brez posebnega truda. Se sprašujete, kako?

Najprej tako, da ključna sporočila spremenimo v udarne naslove. Če bodo naslovi vabljivi, je velika možnost, da bo pozornost bralca trajala dlje.

Najprej bistvo, potem podrobnosti

Držimo se pravila, da pojasnimo bistvo takoj, že v prvem odstavku. Spletni bralec bere »po diagonali« in če mu ta že ob površnem branju ne ponudi cele slike, bo z naslednjim klikom že na drugem spletnem naslovu. Podrobnosti pojasnjujmo v nadaljevanju.

Struktura besedila naj torej sledi pravilu: od širokega k ozkemu planu, kot bi se izrazili filmarji.

Kako je z dolžino stavkov v spletnih besedilih?

Velja enostavno načelo, da naj bodo stavki kratki in jasni. Nekateri se nagibajo k zares kratkim stavkom, z največ petimi besedami, sama menim, da je v tako kratkih stavkih včasih enostavno nemogoče sporočiti, kar želimo. Kljub temu, upoštevajmo pravilo:

  • malo besed,
  • malo podredij,
  • enostavni izrazi in
  • jasen razvoj misli.

To velja tudi za besedila, ki so namenoma slengovska, stavijo na drugačnost in iščejo pozornost z izrazi, ki jih v knjigah ne najdemo. Če že moramo pisati drugače, bodimo pri tem slogovno vrhunski. Vse drugo lahko hitro izpade kot ceneno izpostavljanje.

Iskalniki berejo po svoje

Z razvojem spleta se je razvijalo tudi poznavanje algoritmov, ki umetnim možganom pomagajo brati besedila, ki jih piše človeška roka. Časov, ko smo vsi pisali neberljiva in z meta besedami do skrajnosti zapolnjena besedila, k sreči ni več. Danes vemo, da so brskalniki postali kompleksni in da nam lahko že upoštevanje osnovnih pravil, bistveno olajša pisanje in pomaga pri vzpenjanju na vrh iskalnih seznamov.

Katera so ta pravila?

Določimo ključne besede besedila. Če pišemo kulinarični blog, ne izgubljajmo časa z dokazovanjem našega znanja, pač pa poiščimo katerih 5 ali 10 besed nam lahko pomaga pri večji opaznosti besedila na spletu in jih z občutkom umešajmo vanj.

Uporabimo vsaj eno od teh ključnih besed v naslovu. Ostale pa prihranimo za podnaslove.

Dodajmo besedilu smiselne povezave, po možnosti na strani, ki so dobro obiskane in priljubljen vir informacij za naše ciljne bralce.

Uporabimo enega od učinkovitih spletnih urejevalnikov in prepustim tehniki, da opravi del našega posla. Taki urejevalniki nam hitro prižgejo rdečo luč, če besedilo ni uporabnikom prijazno in obratno – z zeleno nas nagradijo, če smo svojo nalogo opravili s spletno odliko.

Dobra grafika pove več kot morje besed

Dobra fotografija, infografika ali video, so zgovornejši od besed. Če seveda podkrepijo napisano. Sicer lahko ustvarijo zmedo. A veliko lahko pri grafičnem urejanju besedila storimo tudi sami, če pri tem upoštevamo, da so za berljivost in privlačnost besedila zanimivi:

  • udarni naslovi,
  • alineje in kratki odstavki,
  • znani citati,
  • izpostavljeni ključni deli besedila in
  • privlačna barvna shema.
Enostavnost je lepa čednost
vir: www.kateandmaggie.com

In še nekaj: ko pišete, pišite tako, da bo vaše besedilo razumel vsak, tudi bralec, ki ne premore niti osnovnega vedenja o tematiki, ki jo pokrivate. 99 odstotkov vseh besedil na spletu je namenjenih splošni javnosti, zato računajte s tem, da bodo tudi na vaše naleteli ljudje z zelo splošnim razgledom na svet in vedenjem. Kar ni slabo in vam je lahko v izziv: pisati o zahtevnih vsebinah na enostaven način pač ne zna vsak!

 

Skupna ocena bralcev
[Skupaj: 0 Povprečje: 0]


Vprašajte & Odgovorimo


Ker sodelujemo z ogromno preverjenimi ponudniki, ki opravljajo v tem članku opisane storitve, nas lahko vprašate karkoli. Potrudili se bomo, da vam odgovorimo čim prej!
Storitev je brezplačna. Z oddajo vprašanja se strinjate s pogoji na https://omisli.si/pogoji-uporabe/.