Vsak ponudnik storitev se je v nekem trenutku znašel na točki, ko je moral za svoje storitve postaviti ceno in pripraviti cenik storitev. Soočiti se je moral z vprašanjem, koliko je vreden njegov čas ter koliko so vredne njegove storitve, ki jih bo nudil strankam. Cenik storitev ni lahko pripraviti. Ponudnik (mojster, izvajalec, strokovnjak, itd.) se vedno sprašuje ali so njegove cene morda previsoke ali prenizke? Postavljanje cen mora temeljiti na več različnih dejavnikih. Razmišljati je potrebno o ciljni skupini, referencah, tipu storitev in podobno. Če stranke pridobivate preko platforme, kot je denimo Omisli.si, se splača prvih nekaj strank (in ocen po opravljeni storitvi) hitro pridobiti po nižji ceni. Cene storitev lahko kasneje seveda dvignete.
IŠČEMO ZANESLJIVE PONUDNIKE STORITEV
PRED PRIPRAVO CENIKA STORITEV RAZIŠČITE TRG
Preden postavite ceno in z njo seznanite bodoče stranke, raziščite trg. Raziskava trga vam bo v veliko pomoč. Seznanili se boste s konkurenco in dobili občutek za primerno ceno storitve. Pri raziskavi trga bodite natančni in preglejte vse ponudnike. Preglejte tiste, ki ponujajo storitve za visoko ceno ter tiste, ki imajo nizko. Ne pozabite tudi na vse tiste, ki imajo povprečne cene storitev. Cene storitev, kot so čistilni servis, poročna fotografija in najem kombija, lahko preverite tudi na Omisli.si blogu. Če se kosate z že uveljavljenimi profesionalci, boste zagotovo morali začeti z nižjo ceno. Tako boste lažje in bolj zanesljivo pridobili prve stranke. Poleg poznavanja konkurence pa je pomembno tudi, da dobro poznate svojo ciljno skupino.
> Preverite tudi: ROI izračun za pridbivanje strank za ponudnike storitev
Morda boste po raziskavi trga ugotovili, da je vaša ponudba preširoka. Ni še prepozno, da se bolj ozko usmerite. Npr, namesto, fotografiranja v splošnem, se lahko pozicionirate kot poročni fotograf. Ali še ožje. Namesto čistilnega servisa za poslovne prostore, lahko komunicirate, da čistite zgolj startup pisarne. Tako boste lažje in bolj učinkovito nagovorili svojo ciljno skupino. Morda boste morali zaradi tega na začetku v posel vložiti nekoliko več. Brez skrbi, v prihodnosti se vam bo vložek obrestoval. Prav tako boste cenik storitev kasneje lahko zastavili višje.
CENIK STORITEV JE NA ZAČETKU NIŽJI
Pomembno je, da kot ponudnik storitev s prisluženim denarjem pokrijete stroške dela in materiala. Zato pri postavljanju cene ne pozabite na to. Dumping cene si lahko privoščijo le zares veliki izvajalci. Delati zgolj zaradi dela, ni smisleno. Vseeno na začetku ni dobro postaviti previsoke cene. S pridobljenimi izkušnjami in znanjem boste cene lahko hitro dvignili.
> Preberite tudi: Kako se odzvati na slabe spletne ocene in komentarje?
Postavite si mejnik – 10 strank ali 15 povratnih informacij na Omisli.si in nato posodobite cenik storitev in dvignite ceno. Več ko boste delali, več boste vredni. Naj vas dvigovanje cen vaših storitev ne skrbi. Dvig cen vam lahko pripelje povsem nov krog strank, ki bodo iskale storitev bodo pripravljene plačati za odlično storitev in bogate izkušnje.
Postavite si mejnik – 10 strank preko Omisli.si in nato posodobite cenik storitev in dvignite ceno.
IMEJTE DOBER PREGLED NAD STROŠKI
Kot ponudnik določene storitve se morate zavedati, da bo delo skozi leto verjetno neenakomerno razporejeno. V določenih obdobjih bo za vas “visoka sezona”, medtem ko bo v drugih mesecih dela manj. Pozorno spremljajte finance iz meseca v mesec – tako prihodke, kot stroške. Po letu ali dveh boste imeli dober pregled nad tem, katero obdobje je za vas najbolj pomembno in ključno. V tem obdobju so lahko vaše cene storitev višje, saj bo povpraševanj veliko. V preostalih mesecih lahko strankam ponudite nižjo ceno ali določen popust. S cenikom storitev pravočasno in jasno seznanite svoje stranke, četudi se vam morebiti zdi, da se bolj splača s stranko čim hitreje na sestanek, ogled objekta, intervju, itd. Seveda točne cene ne morete takoj podati. Okvirne cene storitev bodo dale stranki povsem dovolj vplogleda.
brezplačen vpis za ponudnike storitev
Pridobivajte stranke preko Omisli.si
O CENI SPREGOVORITE TAKOJ
Ceno vaših storitev pri pogovoru s stranko omenite čim prej. Če so vaše cene fiksne, jih morda izpostavite na spletni strani ali v sporočilu stranki, ki vam je poslala povpraševanje (oziroma znotraj profila, če ste že član Omisli.si – več o tem tukaj). Če ponujate storitve, ki jim je fiksno ceno težko postaviti in je odvisna od več dejavnikov, pa nikar ne čakajte s pogovorom o tem. Komunikacija s stranko bo bolj tekoče potekala, če ji boste ceno storitve zaupali čim prej. Tako preprečite tudi morebitne nadaljnje nesporazume. Pomembno je tudi, da jasno opredelite kaj vse cena vključuje. O morebitnih doplačilih jih pravočasno obvestite.
Pri postavljanju cene pazite na to, da se ne boste podcenjevali. Pri postavljanju cenika morate misliti tako na material, kot na vaš čas. Čeprav je denar še kako pomemben, pa nikar ne pozabite tudi na vzpostavljanje iskrenega in pristnega odnosa s stranko, kar bo vašemu delu dalo še piko na.
Upravičite svojo ceno storitev
Ne glede na to ali ste novi na sceni ali že uveljavljen obrtnik, je zelo pomembno, da znate potencialni stranki svojo ceno upravičiti.
Npr: Da, cena poročne fotografije je višja, kot pri konkurenci, a poroka se zgodi le enkrat, zato uporabljam vrhunsko opremo, osvetlitev ter pomagače na poroki. Ali pa “Seveda, cena naše ograje je višja, a bo ta trajala za vedno in ne boste imeli stroške z vzdrževanjem”.
Razložite stranki zakaj je vaša cena višja (ali nižja) ter naj vas ne bo sram primerjati se s konkurenčnimi storitvami.
Referenčni ceniki, priporočene cene in normativi za ponudnike nekaterih storitev
Za konec prilagamo še seznam nekaterih referenčnih cenikov, normativov in priporočenih cen s strani uveljavljenih združenj in organizacij:
- priporočene cene IT storitev (Združenje za informatiko in telekomunikacije)
- priporočene cene računovodskih servisov (Računovodska tarifa Zbornice računovodskih servisov – GZS)
- cene za prevajalce (Društvo znanstvenih in tehničnih prevajalcev Slovenije)
- priporočene cene geodetskih storitev
- informativni cenik za lektoriranje besedil (Lektorsko društvo Slovenije)
- priporočene cene za čistilne servise (OZS)
- informativne cene in normativi za električarje (OZS)
- informativni cenik za keramičarje (OZS)
- priporočene cene za suhomontažna dela / knauf (OZS)
- priporočene cene in ceniki za gradbena dela (zemeljska dela, zidarska dela, zunanja ureditev, …) (OZS)
- priporočeni ceniki za pečarska dela in storitve (kamini, peči) (OZS)
- Informativni cenik za servis hladilnih in klimatskih naprav (OZS)
- priporočene cene za strojne inštalacije (OZS)
- informativne cene in normativi za krovce in kleparje (OZS)
- Informativni cenik za storitev polaganje parketa (OZS)
- priporočen cenik slikopleskarskih in fasaderskih storitev (OZS)
- …