Zadnja leta pomen družbenih medijev čedalje bolj narašča. Zato so izredno pomembni tudi influencerji oziroma vplivneži. Ti na družbenih omrežjih redno objavljajo raznorazne vsebine in s tem ustvarjajo veliko množico sledilcev, ki pozorno spremljajo njihova življenja, nasvete in stališča. Pomembni pa so tudi za oglaševanje raznih blagovnih znamk. Tudi v Sloveniji se je število influencerjev znatno povečalo, zato smo vam spodaj našteli nekaj najbolj znanih in avtentičnih ter odgovorili na nekaj najbolj pogostih vprašanj. Poglejte si, kdo so najvplivnejši slovenski influencerji.
Kateri so najbolj znani slovenski influencerji?
Lepa Afna (Lea Filipovič)
Med influencerji v Sloveniji eno izmed glavnih mest zaseda Lepa Afna. Lea Filipovič je slovenska influencerka, ki je bolje poznana pod svojim vzdevkom Lepa Afna, pod katerim ustvarja na YouTubu in Instagramu. Na svojem Instagram profilu ima okoli 113 tisoč sledilcev, kar je za slovenski trg zelo veliko število, zato se tudi uvršča med influencerje z največ sledilci v Sloveniji. Svojo kariero je začela z vloganjem na YouTubu, videi pa se navezujejo predvsem na kozmetiko, modo, potovanja in njen ”lifestyle”.
Preveri tudi: SPLETNO OGLAŠEVANJE: CENE IN PONUDNIKI ZA OGLAŠEVANJE NA SPLETU (CONTENT / INBOUND VSEBINSKI / DIGITALNI MARKETING)
Tako kot skoraj vsi slovenski influencerji, tudi ona skozi svoje objave oglašuje mnoge izdelke raznih slovenskih podjetij. Prav tako je v zadnjih letih ustvarila kar nekaj lastnih kolekcij, ki jih s pomočjo objav na Instagramu uspešno prodaja. Med drugim je ustvarila več šolskih kolekcij, kar nam veliko pove o njenem ciljnem občinstvu, ki so v glavnem predstavnice ženskega spola, tako najstnice, na katere cilja predvsem s šolskimi kolekcijami, kot tudi nekoliko starejše ženske (stare nekje med 18-35 let), na katere cilja z objavami o ličilih in sodelovanjem s kozmetičnimi podjetji. Njena novost so čudovite in obstojne tekoče šminke v štirih različnih odtenkih, pod imenom Lala By Lepa Afna.
Tomaž Gorec
Tomaž Gorec je zagotovo najbolj poznan popotniški influencer v Sloveniji. Zanimive reportaže s potovanj objavlja na svojem YouTube kanalu Tomaž Gorec. Tomaževe reportaže so avanturistične, neobičajne in zato toliko bolj zanimive. Na YouTube kanalu najdeš malo tako norih oseb kot je Tomaž (seveda v pozitivnem smislu😉).
Tomaž se je gledalcem priljubil predvsem zaradi iskrenosti in preprostosti. Sicer je zelo uspešen podjetnik, vendar v svojih vlogih nikoli ne da občutka, da bi se imel za kaj več od ostalih. Ravno nasprotno. Je zelo preprosta oseba, ki živi zelo skromno življenje in svoje uspešnosti nikoli javno ne pokaže. Tomaževa potovanja so zelo poceni. Nekateri menijo, da celo prepoceni. Je pravo nasprotje večini influencerjev, ki se trudijo na vsak način prikazati kako zelo uspešni so in kakšno razkošno življenje živijo.
Kadar Tomaž ni na potovanju, na svojem YouTube kanalu objavlja tudi videoposnetke o osebnostni rasti, ljubezni in odpira druge aktualne življenjske teme. Ni ga sram povedati, kako je svojo punco zasačil z drugim moškim in kako ga je zapustila njegova prva punca.
Tomaž ima največ sledilcev na Facebooku in sicer kar 92.000. Na TikToku jih ima 23.000, na YouTube kanalu 16.000 in na Instagramu 14.000 sledilcev.
Komotar Minuta (Ciril Komotar)
Komotar Minuta oziroma Ciril Komotar je vsekakor en izmed najbolj znanih slovenskih influencerjev, ki ustvarja kvalitetne vsebine, vezane predvsem na avtomobilsko tematiko. Vseeno pa so njegovi vlogi tako edinstveni in zanimivi, da h gledanju privabijo tudi tiste, ki se sicer za avtomobile ne zanimajo. Na YouTubu ima okrog 40 tisoč naročnikov, medtem ko na Instagramu presega število 55 tisoč sledilcev. Njegove vsebine so izredno kvalitetne in dovršene. Poleg avtomobilov sta del njegove vsebine tudi družina in ljubezen do košarke. Iz tega razloga so njegovi vlogi edinstveni in zanimivi tudi za tiste, ki nad avtomobili niso tako navdušeni.
Preveri tudi: RADIO OGLAŠEVANJE: CENIK, TRENDI, IDEJE IN PREVERJENI PONUDNIKI
Alenka Trogrlič
Alenka Trogrlič je zagotovo ena izmed najbolj avtentičnih infuencerjev v Sloveniji. Tudi ona, tako kot vsi slovenski influencerji skrbi za zanimivo in raznoliko vsebino. Njeni videi so povsem drugačni od največkrat izbranih ”lifestyle vlogov”. Posveča se namreč bolj misterioznim temam, kot so zločini, paranormalne aktivnosti, hkrati pa nekaj pozornosti namenja tudi življenjskim temam. Glede na to, da je s snemanjem začela šele leta 2017, je v kratkem času dosegla izjemne uspehe. Na Instagramu je dosegla že visoko število 42 tisoč sledilcev, na YouTubu pa ima že dobrih 46 tisoč naročnikov. Njene vsebine si lahko ogledate na njenem YouTube kanalu, kjer je objavljenih ogromno različnih videoposnetkov, z raznoliko vsebino.
Preveri tudi: JUMBO PLAKAT IN REKLAMNI PANO: CENA ZA ZUNANJE OGLAŠEVANJE V SLOVENIJI?
Cool Fotr in Cool Mamacita (Jani in Teja Jugovic)
Cool Fotra poznamo iz šova Gostilna išče šefa, kuharskega šova, kjer je spoznal svojo ženo Tejo, ki je bolje poznana kot Cool Mamacita. Cool Fotr ima na Instagramu skoraj 84 tisoč sledilcev, Cool Mamacita pa kar 102 tisoč sledilcev. Objavljata različne vsebine, vse od kuhanja in receptov, njihove nove gradnje hiše in trenutkov z otroci do tako znanih video vsebin po imenu “Čaj s Tejo”. Cool Mamacita je izdala tudi lastno serijo izdelkov, ki obsegajo tako oblačila kot tudi nakit in mnogo drugih. S svojimi koristni nasveti privabljata tako starejšo občinstvo, kot tudi mlajše, ki jim pomagata z raznoraznimi življenjskimi nasveti. In tudi to še ni vse, Cool Fotr in Cool Mamacita sta med tistimi influencerji v Sloveniji, ki se poleg vseh ostalih omrežij ukvarjata tudi s snemanjem vlogov, ki jih objavljata na svojem YouTube kanalu.
Preveri tudi: OGLAS V ČASOPISU IN OGLAŠEVANJE V REVIJAH: CENIK, DOSEGI, BRANOST IN KAKO DO PONUDB ZA OGLAŠEVANJE V TISKU?
Dans Fotr Kuha (Miha Robnik)
Slovenski influencerji so znani po avtentičnih vsebinah. Miha Robnik s svojimi kuharskimi videi, ki so poleg tega, da so poučni tudi izredno zabavni, prikazuje kuhanje na povsem drugačen in zabaven način. Z njimi navdušuje veliko množico ljudi in jih spodbuja pri tem, da tudi sami poskusijo pripraviti okusne obroke. Na YouTube kanalu ima skoraj 18 tisoč naročnikov, ki ga zvesto spremljajo pri njegovih kuharskih dosežkih. Leta 2020 se je izkazal tudi v kuharski oddaji Masterchef Slovenija. Njegovi recepti so izredno zabavni, največ ogledov pa ima video z naslovom Vroče Picke, ki presega kar 365 tisoč ogledov.
Alja perne
Ena izmed znanih slovenskih mladih mamic, je prav zagotovo Alja Perne, saj jo na Instagramu spremlja že skoraj 35 tisoč ljudi. Gre za srečno poročeno mamico dveh fantkov – Liama in Skya, ki je dobro poznana med uporabniki Instagrama. Je modna navdušenka, zato je poleg ustvarjanja vsebine na Instagramu, ustvarila svojo modno znamko oblačil The Base Label, ki so izdelana iz ogranskega bombaža in merino volne. Njen stil je kot lahko vidimo bolj minimalističen in dodelan z detajli. To se ravno tako odraža na oblačilih njene blagovne znamke, ki jih lahko kupite preko njene spletne strani.
Romeo in Julija (Lara Koren)
Lara je velika ljubiteljica mačk in psov, zato je doma poleg moža Jake in treh otrok – Julije, Tristana in Oliverja, obkrožena tudi z živalmi. Poleg tega, da je influencerka, jo poznamo tudi kot blogerko, ki se ukvarja z marketingom. Na Instagramu je dosegla že skoraj 37 tisoč sledilcev, svoje bloge pa objavlja že tri leta. Je nasmejana, preprosta in njen Instagram je pol čudovitih družinskih slik. Leta 2014 je postala Miss Gaming Slovenije, poleg tega pa se je ukvarjala z manekenstvom.
Anamaria Goltes
Vsem dobro poznana kot punca izjemnega slovenskega košarkarja Luke Dončića, je 24-letna Anamaria Goltes. Leta 2018, ko so Luko izbrali za igranje v znani ameriški košarkarski ligi NBA, sta se pri svojih rosnih 19-ih in 20-ih letih skupaj odselila v ZDA, kjer imata zdaj svojo hišo in tri pse. Anamaria je bila že pred odhodom uspešna slovenska manekenka, ki se lahko pohvali s predstavitvijo nove kolekcije, v sodelovanju s podjetjem Lisca. Poleg mednarodne manekenke, je tudi modna navdušenka. Njene modne in lepotne nasvete ter nasvete glede življenjskega sloga, si lahko preberete na njeni spletni strani, ki je ob kar 155 tisoč sledilcih verjetno dobro obiskana.
Žiga Kukovič
Žiga Kukovič, ki ga večina bolje pozna pod vzdevkom Kuxala, preko Instagram profila objavlja svoje lifestyle fotografije, s sledilci, ki jih ima že 23 tisoč, pa prav tako rad deli svoje vsakodnevne aktivnosti. Ljudi rad nasmeji preko svojega TikTok in YouTube profila. Moč ga je bilo opaziti že v slovenski seriji Reka ljubezni, poleg tega pa je bil včasih breakdance plesalec. Na vseh omrežjih skupaj ga spremlja že več kot 160 tisoč sledilcev, zato je zanje ustvaril svojo znamko oblačil, ki jih prodaja preko svoje spletne strani.
Adrijana Dimec
Adrijana Dimec je poznana kot znana kot ustanoviteljica blagovne znamke Méra in žena košarkarskega igralca slovenske reprezentance, Žige Dimca. Skupaj imata dva otroka, fantka Maksa in deklico Auroro. Niso najbolj tipična mlada družinica, saj je življenje z uspešnim športnikom lahko polno sprememb. Tako od leta 2021 živijo ločeno, vendar se ves čas slišijo preko spletnih aplikacij in se na vsake toliko tudi obiščejo za nekaj časa. Žiga trenutno živi na Poljskem, kjer igra za Anwil Wloclawek, Adrijana in otroka pa so ostali v Sloveniji. Adrijano lahko vidimo kot zelo ženstveno, urejeno in prijetno mlado mamico. Na Instagramu ji sledi skoraj 27 tisoč sledilcev.
Smo komaj na polovici…kateri so še znani slovenski influencerji?
Nika Zorjan
Nekateri slovenski influencerji se poleg družbenih omrežij ukvarjajo tudi z glasbo. Ena izmed njih je energična slovenska pevka zabavne glasbe Nika Zorjan. Niko vedno vidimo nasmejano in polno pozitivne energije. Ne samo na odru, spremljamo jo lahko tudi preko Instagram profila, kjer s svojimi 118 tisoč sledilci rada podeli tudi nekaj zasebnih trenutkov življenja. Videli smo jo lahko že v različnih šovih, kot sta recimo Misija Evrovizija in Znan obraz ima svoj glas. Veliko časa preživi skupaj z bratoma Piletič, s katerima se zelo dobro razumejo. Za sabo ima že veliko koncertov, nastopov na rojstnih dneh in ostalih dogodkih. Tudi skupaj s sestro Evo rada kaj zapoje, za glasbo pa vedno poskrbi njen oče Janez, ki kot basist igra v njenem bendu.
Sanja Grohar
Sanja Grohar je več kot le influencerka. Poleg tega je tudi mama, blogerka, nekdanja pevka, televizijska voditeljica in fotomodelka. Če ne prej, smo jo lahko spoznali leta 2005, ko je osvojila naziv Miss Slovenije. Z možem Matejem sta skoraj osem let živela v tujini, natančneje v Londonu. Ko se je leta 2019 rodil fantek Nikolaj, so se odločili, da se vrnejo v Slovenijo, da so tako lahko bližje družini. Skupaj z možem skrbita za njuno modno znamko TCMBB, Sanja pa je poleg tega trgu predstavila tudi svoj šampon, balzam in masko za lase iz naravnih BIO sestavin, po imenu Lepa. Poleg vsega tega, je leta 2019 prejela naziv za modno vplivnico leta, za kar jo je razglasil Cosmopolitan Slovenija. Redko kateri slovenski influencerji igrajo v življenju toliko vlog kot ona.
Patricia Pangeršič
Mlada in postavna Patricija ima na Instagram profilu že 119 tisoč sledilcev in se tako uvršča med tiste najbolj znane slovenske influencerje. S fantom Tilnom sta skupaj že 12 let, ravno pred kratkim pa sta v svoji dolgoletni zvezi naredila korak naprej, ko sta se zaročila. Kupila in uredila sta si tudi poslovni prostor, kjer bosta svojo skupno podjetniško pot razvijala naprej. Na njeni spletni strani lahko najdete Fit planer, Fit babičino kuharico in seveda zelo priljubljeno in poznano, tokrat že sedmo, Fit akademijo. Patricija je preprosta punca, polna energije, pozitive in ljubezni do življenja, s svojimi udeleženkami akademije pa je zelo povezana in jim pravi “moje fitke”.
Franko Bajc
Franko Bajc je dobro poznan influencer, ki s svojimi fotografijami navdušuje predvsem predstavnice ženskega spola. Leta 2017 je sodeloval na izboru za Mistra Slovenije, preizkusil pa se je tudi v različnih resničnostnih šovih, nazadnje kot zmagovalec v oddaji športnega tekmovanja Exatlon. Videli smo ga lahko tudi v šovu Kmetija, Zvezde plešejo in Survivor. Nedolgo nazaj, se je prvič preizkusil v vlogi voditelja v oddaji Pri črnem Petru. Svojo izobrazbo je zaključil na Fakulteti za šport in deloval kot osebni trener, danes pa ga na Instagramu spremlja že več kot 50 tisoč sledilcev.
Ines Erbus
Nekateri slovenski influencerji se poleg oglaševanja in objavljanja zanimivih vsebin ukvarjajo tudi s petjem. Med te spada večini poznana Ines Erbus. Ines je preprosto in nasmejano dekle, ki jo pogosto vidimo v družbi njenih prijateljev – večinoma s tudi znanima Niko Krmec in Davidom Amarom. Ines je ustvarila že kar nekaj uspešnic, med drugim tudi znani žurerski pesmi “Kada cura časti” in “Moje oči plave”, s prijateljem Davidom pa sta posnela dva priljubljena romantična dueta. Na svojem Instagram profilu je dosegla že skoraj 91 tisoč sledilcev, pogosto pa jo imate priložnost slišati tudi na njenih koncertih.
Indira Ekic
Za vse, ki bi radi nadgradili svoje znanje na področju ličenja in nege kože, je Indira pravi naslov. Na svojem Instagram profilu, kjer ji sledi skoraj 68 tisoč sledilcev, objavlja poleg svojega življenjskega sloga tudi zanimive vsebine s področja make-upa in nege. Poleg tega, lahko na njeni spletni strani kupite tudi Make-up Masterclass, kjer se naučite vseh trikov in postopkov. Na socialnih omrežjih jo pogosto vidimo v družbi njenega partnerja Matica.
BQL
Pevca zabavne glasbe in brata BQL -Anej (23 let) in Rok Piletič (30 let), spadata med tiste, ob katerih vam ni nikoli dolgčas. Z njuno preprostostjo in navihanostjo vedno poskrbita za obilico smeha. Spremljali smo ju lahko v oddaji Znan obraz ima svoj glas, v kateri sta leta 2022 postala zmagovalca. Prav tako sta večkrat nastopala tudi na izboru slovenskega predstavnika na Pesmi Evrovizije. Na sceni sta komaj od leta 2016, a se že lahko pohvalita z nekaj uspešnimi hiti, s katerimi tudi nastopata na svojih koncertih. Poleg tega da sta brata, sta tudi zelo dobra prijatelja. Spremlja ju že skoraj 68 tisoč ljudi.
Nika Krmec
Simpatično, 29 let staro Niko smo prvič spoznali kot pevko v skupini Foxy Teens, ki je bila na sceni od leta 2007 do 2013. Sedaj nastopa kot back vokalistka na koncertih Challeta Salleta, svoj glas pa posoja tudi risanim junakom. Nika je zelo družabno in nasmejano dekle, ki se poleg vseh že naštetih aktivnosti zelo rada ukvarja tudi s kuhanjem. Na njenem Instagramu (na katerem ima malo manj kot 64 tisoč sdledilcev), lahko poleg raznih dogodivščin s prijatelji zasledimo veliko okusnih receptov. Zelo rada je v družbi svoje psičke Skeyti, prav tako pa ne zamudi ničesar, kar je povezano s Harry Potterjem.
Ajda Sitar Žumer
Med znanimi influencerji v Sloveniji je tudi Ajda Sitar Žumer. Poleg tega, da je poročena s svojim partnerjem Janom, je tudi mama majhni punčki Rubi. Rada ima vse, kar je povezano s potovanji, modo in nakitom. Med iskanjem svojega poročnega prstana, je sklenila sodelovanje z Zlatarno Celje, s katerimi so med drugim ustvarili tudi kolekcijo šesterice uhanov. Skupaj so ustvarili že veliko uspešnih projektov. Spremlja jo več kot 54 tisoč sledilcev, s katerimi rada podeli utrinke iz svojega življenja in tako kot vsi slovenski influencerji, poskrbi za reklame nekaterih podjetij.
Iris Mulej
Med influencerji v Sloveniji, 41-letna Iris Mulej, izstopa kot znana kot Miss Universe (2002) in Miss Slovenije (2006). Del njene kariere je tudi ukvarjanje z manekenstvom. Kot fotomodel je dvakrat pozirala za slovensko različico revije Playboy. Poleg tega, je članica društva Mensa in mama dveh otrok – punčke Isabelle in fantka Arrona. Med svojih 49 tisoč sledilcev rada podeli kakšno kodo za popust in tako podpre določena podjetja. Čeprav izhaja iz Slovenije, s svojim partnerjem in otrokoma živi v Budvi.
Barbi Završnik
Barbi je izjemno srčna, preprosta in zabavna ženska. Po izobrazbi je specialna pedagoginja, svoje znanje s področja razvoja in vzgoje otrok pa redno nadgrajuje in deli s svojimi sledilci. Njo in njenega partnerja Matica smo prvič spoznali leta 2016, ko sta se za zabavo pričela ukvarjati z vloganjem. Kar hitro sta postala priljubljena med ljudmi in od takrat število sledilcev le še raste. Barbi ima trenutno na svojem Instagram profilu že skoraj 66 tisoč sledilcev. Prvi izdelek, ki ga je dala na trg, so bili Busybee rokovniki. Sedaj svoj čas posveča spletnemu programu Pikarije, ki je namenjen vsem (bodočim) mamicam in očkom, nedavno nazaj pa je ustvarila tudi 12-tedenski intenzivni mentorski program Praksarije. Njena 3-letna hčerka Pika, je manj kot eno leto nazaj dobila tudi bratca Ceneta. So simpatična mlada družina, ki s svojimi sledilci poleg znanja, deli tudi utrinke skupnega življenja.
Mit, po katerem so znani slovenski influencerji
Splošno prepričanje je, da vplivneži ves čas preživijo na družbenih omrežjih, se fotografirajo in se trudijo zveneti pomembno. Vendar marsikateri so postali prepoznavni zaradi svojega znanja o določeni temi, o kateri redno objavljajo na svojih družbenih omrežjih. S tem širijo znanje in vplivajo na veliko število ljudi, ki pozorno spremlja njihova stališča.
TV OGLASI: CENIK, TRENDI, IDEJE IN PONUDNIKI ZA OGLAŠEVANJE NA TELEVIZIJI
Kako so slovenski influencerji plačani?
To je odvisno od družbenih platform, kjer influencer deluje. Nekateri pogosti načini zaslužka so sponzorirane objave (slike, videoposnetki ali oglaševalske kampanje), veliko influencerjev pa ustvari tudi lastno blagovno znamko. Najpogosteje se zaslužek ustvarja preko oglaševanja izdelkov raznih podjetij. Influencerji imajo velik vpliv na svoje občinstvo, kar je idealno za blagovne znamke, ki poskušajo doseči določeno ciljno skupino. Ravno iz tega razloga, je vedno bolj pogosta praksa oglaševanja blagovnih znamk, preko influencerjev. Slovenski influencerji se še pred leti nikakor niso mogli preživljati zgolj z družbenimi omrežji, sedaj pa se je trg že tako razširil, da je tudi to mogoče.
Preberite tudi: KAJ JE TO INFLUENCER MARKETING IN KOLIKO STANEJO SLOVENSKI INFLUENCERJI?
Mikro in makro slovenski influencerji- razlike
Ena najpomembnejših razlik je dejstvo, da imajo mikro-influencerji veliko višjo stopnjo angažiranosti kot makro-influencerji. To preprosto pomeni, da imajo sicer manj sledilcev kot makro vplivneži, vendar so njihovi sledilci ljudje, ki se resnično zanimajo za njihovo vsebino. Zato je bolj verjetno, da se bodo njihovi sledilci poistovetili z vsebino, ki jo influencerji objavijo, četudi je ta sponzorirana. Po drugi strani pa imajo makro-influencerji veliko večji doseg do občinstva kot mikro-influencerji.
Mikro-vplivneži se lažje povezujejo s publiko, kar lahko raznim podjetjem pomaga bistveno izboljšati donosnost marketinške kampanje preko influencerjev. Mikro-vplivneži so običajno strokovnjaki za različna področja. Lahko so recimo lepotni in modni blogerji, fitnes navdušenci ali kaj drugega. Torej, čeprav imajo manjše občinstvo oziroma manjše število sledilcev, njihove sledilce objavljene vsebine dejansko zanimajo. Zaradi tega bodo verjetno ustvarili bolj kvalificirane potencialne kupce v primerjavi v makro-vplivneži. Za razliko od mikro-vplivnežev, ki večinoma oglašujejo izdelke, ki so povezani z njihovim področjem, pa se makro-vplivneži v oglasih večkrat pojavijo zgolj zaradi tega ker so znani v splošnem smislu (razni športniki, pevci in igralci).
Zgoraj so našteti predvsem mikro slovenski influencerji, ki so postali znani prav na družbenih omrežjih in so svoje sledilce pridobili z ustvarjanjem zanimivih in avtentičnih vsebin. Med slovenskimi influencerji, lahko za makro influencerje označimo predvsem športnike, kot so denimo Tina Maze, Luka Dončić, Janja Garnbret in ostale znane osebnosti. Med Slovenci po številu sledilcev prevladuje ameriška prva dama Melania Trump, ki ima kar 5,4 milijona sledilcev.