Oglaševanje – vse, kar ste želeli vedeti in več

ocena bralcev
5 od 1

Oglaševanje je bistveno za vsak posel. Čeprav je potrebno vložiti precej časa in denarja, bo oglasna kampanja vašemu podjetju prinesla več dobička kot katerakoli druga strategija, v katero ste ali pa še boste investirali. Vaše produkte in storitve bo namreč približala potencialnim kupcem in s tem povečala tako prodajo kot tudi zvestobo strank.

Preverite tudi: OGLAS V ČASOPISU IN OGLAŠEVANJE V REVIJAH: CENIK, DOSEGI, BRANOST IN KAKO DO PONUDB ZA OGLAŠEVANJE V TISKU?

Preden se lotite oglaševanja, je potrebno izvesti dovolj raziskav trga in vanj vložiti obilo časa in premisleka. Obenem pa je to zabaven proces, ki vašemu podjetju daje možnost, da pokaže svojo ustvarjalno stran.

Kontaktirajte ponudnike za oglaševanje (ponudbe / cene)
Oglaševanje je bistveno za vsak posel.
Oglaševanje je bistveno za vsak posel.

NAČRTOVANJE OGLASNE KAMPANJE

Oglas namenjen upokojenim moškim se bo zagotovo močno razlikoval od tistega za najstnice, zato dobro preučite svoje občinstvo! Če niste na isti valovni dolžini kot večina vaših potencialnih kupcev, bo nemogoče izdelati oglas, ki bi jih pritegni, vaši izdelki ali storitve pa bodo tako ostali neopaženi.

V pomislek morate najprej vzeti spol in starost vaše ciljne skupine. Tako boste lahko kupce porazdelili v skupine moških in žensk (ko se število obeh izenači preprosto v skupino odraslih), s podatki o starosti pa sestavite skupine, katerim boste posvečali posamezne izdelke in storitve, primerne za določeno starost.

Dobro je vedeti, da se skupine postopoma spreminjajo zaradi odpiranja in zapiranja podjetij, podobnih vašemu, ter različnih demografskih sprememb. Vaše oglaševanje se mora tem spremembam prilagajati.

> Preberite tudi: JUMBO plakati in reklamni panoji: Cene v Sloveniji?

PRAVA LOKACIJA

Ko ste izbrali svoje t.i. občinstvo, nastopi čas za izbiro lokacije, kjer bodo vaši oglasi to skupino najlažje dosegli. Četudi je vaša reklama izdelana do potankosti, lahko napačna izbira lokacije prepreči dostop informacij do trga kupcev.

Pri izboru lokacije se ne zanašajte samo na svoje izkušnje, temveč dobro raziščite vse možnosti. Ne oglašujte na radiu zgolj zato, ker ga poslušate tudi vi. Izbira pravega medija je način, s katerim se izognete nepotrebni porabi denarja, saj ste tako prepričani, kje bodo potencialne stranke naletele na vaš oglas.

MODERNI MEDIJI

INTERNET nudi odlično priložnost za prvotni stik s kupci. Z izdelavo profesionalno konstruirane poslovne spletne strani jim boste omogočili dostop do podrobnejših podatkov o vašem poslu ter mu dodali dokazilo o legitimnosti.
Ko izdelate spletno stran, z njo preprosto začnite oglaševati – natisnite jo na poslovne vizitke, na okno vaše prodajalne, na delovno vozilo … Kamorkoli,  kjer bo dostopna na ogled ljudem.
Če ste ukvarjate predvsem s prodajo, premislite o spletni prodaji kar preko vaše strani.

SOCIALNA OMREŽJA so v 21. stoletju nekaj popolnoma vsakdanjega. Facebook in Twitter sta omrežji, na katera se je vredno osredotočiti. Oba imata ogromno bazo uporabnikov, ki pa so neprestano bombardirani z gorami oglasov. To je še en razlog več, da strmite k individualnosti in inovativnosti.
Socialna omrežja prav tako omogočajo lažjo komunikacijo s strankami.

BLOG postaja vedno bolj priljubljeno orodje oglaševanja. Seveda lahko članke in oglase objavljate samostojno, pogosto pa podjetja kontaktirajo popularnejše bloge njihove stroke ter jih prosijo za objavo njihovih člankov (z direktno povezavo na blog ali spletno stran podjetja).

INTERNETNI OGLASI so sicer ena dražjih opcij oglaševanja, a ravno zato prinašajo več prometa s preprostim klikom. Pri investiranju v to možnost oglaševanja pa dobro raziščite ponudnika in njegove pretekle posle, saj ti pogosto opeharijo podjetja. Dobro pa je vedeti, da se ljudem takšna vrsta oglasov navadno zdi nadležna, zato z njimi nikar ne pretiravajte.

Socialna omrežja postajajo vedno bolj priljubljena na področju oglaševanja.
Socialna omrežja postajajo vedno bolj priljubljena na področju oglaševanja.

TRADICIONALNI MEDIJI

OGLASI V ČASOPISIH  in seveda letakih kljub “staromodnosti” privabijo stranke, a morajo biti vizualno dodelani. Navaden pisni sestavek se bo vsakemu bralcu zdel dolgočasen, kar povzroči upad prometa oziroma prepreči dotok novih strank. Pomembna faktorja časopisnih oglasov sta torej izstopanje in originalnost.

TELEVIZIJSKI OGLASI so neizogibni, saj večina populacije po službi preostanek dneva najraje preživi pred televizijskim zaslonom. Vsak pozna ponavljajoče se reklame, ki nam neprestano odzvanjajo v ušesih – kar pa je navsezadnje tudi njihov namen! Z neprestanim ponavljanjem imena izdelka ali storitve ter atraktivnimi podobami ponudniki prejmejo več povpraševanja, kot bi ga sicer.

OGLASNI PANOJI so eden efektivnejših načinov oglaševanja, saj so navadno postavljeni ob hitre ceste, kjer so lahko vidni. Slabost pa predstavlja omejenost glede slik in majhno število besed, kar pa lahko vseeno uporabite v svojo korist! Prisiljeni boste izbrati slogan, ki bo dovolj zanimiv, da bo prepričal potencialne stranke.

RADIO predstavlja redkejši medij oglaševanja, saj ni zmožen proizvajati slik ali vizualnega besedila, zato morate biti pri teh oglasih še toliko bolj kreativni. Ker pa večina posameznikov radio posluša z namenom zabave, so bolj priljubljeni oglasi s kančkom humorja, ki naj bodo razumljivi in povezani z vašim poslom. Preko radia pa je težje ciljati določeno demografsko skupino.

Nekatera podjetja kljub svojemu uspehu še vedno oglašujejo.
Nekatera podjetja kljub svojemu uspehu še vedno oglašujejo.

DOLOČANJE PRORAČUNA

Seveda pomembno vlogo pri oglaševanju igra denar, ki ste ga pripravljeni vložiti. Redka podjetja imajo neomejen proračun za oglasne kampanje, zato je strateški premislek še posebej pomemben, ko se odločate o vsebini in kvaliteti vašega oglasa.

Če niste naklonjeni ideji vlaganja določene vsote v oglaševanje, naj vas opomnim, da je ravno oglaševanje najpomembnejši korak k pridobivanju kupcev in posledično tudi dobička. Morda proizvajate nekaj popolnoma inovativnega, a brez kvalitetnih oglasov bodo vaši izdelki in storitve ostali neopaženi.

Oglaševanje bo rasti vašega posla najbolj pripomoglo – kljub višji investiciji se po kmalu časa znesek povrne tako v obliki strank kot tudi denarja. To pa velja le za dobro oblikovane oglase – slabi bodo brez pozornosti kupcev utonili v pozabo in prinesli zgolj izgubo. Zato je vlaganje denarja v profesionalne oblikovalce še toliko bolj pomembno.

OGLAŠEVANJE Z BLAGOVNO ZNAMKO

Izberite videz vašega podjetja, s katerim boste poslovali. Vaša blagovna znamka ali logotip bo prisotna povsod – na vaši spletni strani, vaši mobilni aplikaciji in seveda tudi na vaših oglasih. To potrjujejo tržne raziskave, ki so ugotovile, da stranke raje poslujejo s podjetji, ki so jim bližja po prepoznavnosti.

Da ustvarite dober logotip pa ni dovolj samo skica. Vložiti je treba ogromno premisleka – bolj izvirna in preprosta bo vaša blagovna znamka, bolj priljubljena bo postala! Več o ustvarjanju le-te pa si oglejte tukaj.

PREVERJANJE OGLASA

Pred oglaševanjem je potrebno vsak oglas precizno lektorirati ter preveriti, če bo dosegel želeni uspeh. To lahko storite s pomočjo vaših sodelavcev ali članov vaše ključne skupine kupcev.

Preverjanje pa se mora nadaljevati tudi po objavi oglasa, saj boste le tako vedeli, če je v oglaševanje vredno vlagati še več denarja. Ko stopite v kontakt z novo stranko jo preprosto vprašajte, kje so izvedeli za vašo poslovalnico. V večini primerov bodo kupci odgovorili, da preko oglasa – tu se vam ponudi priložnost, da jih izprašate, kaj jih je pritegnilo, če imajo kakšno kritiko itd.

Razmišljate o oglaševanju pa ne veste, kako se ga lotiti? Povprašajte strokovnjake na Omisli.si!








ocena bralcev
5 od 1