Oglaševanje poznamo že iz časov, ko je potekalo od ust do ust. K sodobnim oblikam oglaševanja lahko štejemo iznajdbo tiska, z razcvetom ekonomije pa so se pojavili različni načini oglaševanja: v časopisih, na televiziji, na radiu, na prostem, na spletu ter družabnih omrežjih. Danes smo priča nenehnemu razvoju produktov ter storitev in podjetja se trudijo, da bi svoje izdelke ter storitve preko različnih medijev ter oglaševanja na pravilen način predstavila potencialnim uporabnikom. K oglaševanju torej lahko štejemo vsako obliko, za katero so podjetja pripravljena plačati, da bi svoje sporočilo predstavila širši publiki.
Preverite tudi: OGLAS V ČASOPISU IN OGLAŠEVANJE V REVIJAH: CENIK, DOSEGI, BRANOST IN KAKO DO PONUDB ZA OGLAŠEVANJE V TISKU?
Oglaševanje je treba razumeti kot investicijo in ne kot strošek
Marketing bi morali razumeti kot strateško prednost znamke in ne kot izčrpavanje dobička. Negativen učinek zmanjševanja vlaganja v oglaševanje bo verjetno večji kot katerakoli kratkoročna korist.
Nasvet za bralce:
Pri merjenju učinkov oglaševanja nas zanima ali je bilo oglaševanje učinkovito in ali je bilo uspešno. Učinkovito oglašujemo takrat, ko se želeni rezultati dosežejo z minimalno uporabo sredstev. Pri tem nas zanimajo donosi na investicije v oglaševanje in povečanje dobička glede na vložena sredstva. Pogosto se namesto dobička merijo tudi rezultati prodaje, saj so le-ti bolj neposredno povezani z učinki oglaševanja. Uspešnost oglaševanja pa ocenjujemo na dveh različnih ravneh: na ravni potrošnika in sprememb, ki so se zgodile v njegovi percepciji oglaševane znamke, ter na ravni ekonomskih kazalnikov in trga.
Preverite tudi: SPLETNO OGLAŠEVANJE: CENE IN PONUDNIKI ZA OGLAŠEVANJE NA SPLETU (CONTENT / INBOUND VSEBINSKI / DIGITALNI MARKETING)
Pri izvedbi oglaševanja lahko uporabimo različna orodja, od tradicionalnih (tv, radio, tiskani mediji, plakatiranje) pa do sodobnih (digitalno komuniciranje, spletno oglaševanje, elektronski marketing, marketing v oblaku).
Kakšna struktura oglaševanja je učinkovita?
Z eno besedo: preprosta. Stranko oziroma potencialnega kupca morate pritegniti in motivirati za nadaljnje spremljanje oglasa. Pomembno je, da navedete koristi in to naj bo najočitnejši del oglasa. Ustvarite želje pri kupcu in ga spodbujajte k akciji, kot je npr. online nakup, odgovor na nagradno igro…
5 ključnih elementov, ki jih mora vsebovati vsak oglas:
1) Glavno sporočilo naj bo poudarjeno. Z jasno razvidno ponudbo koristi boste pritegnili stranke.
2) Sporočilo naj bo enostavno, brez zapletenih besed, da pritegnete pozornost. Takšno sporočilo je lažje razumljivo in ga stranka hitro absorbira.
3) Vključite stranko in se nanjo zanašajte. Opišite, kaj vaše podjetje počne za stranko, da ustvarite vizualizacijo osebne vpletenosti.
4) Bodite dosledni pri prepoznavnosti vašega sloga oglaševanja. Izberite stil, ki se ga poskusite držati, da boste prepoznavni že po načinu. Tudi pogosto spreminjanje pisave, barv ali celo logotipa namreč ljudi zmede, vašemu podjetju pa ne daje prepoznavne identitete.
5) Izstopajte. Povejte, kaj je pri vaši ponudbi novega, izvirnega. Poudarite tisto, kar naredi vaše storitve posebne in zakaj se razlikuje od konkurence.
V oglaševalskem sektorju imajo primarno vlogo danes oglaševalske in marketinške agencije. V podjetjih včasih sicer za oglaševanje skrbi dodaten oddelek, a v večini primerov to že dolgo ni več tako. Oglaševanje je postalo preveč razvejano in zapleteno, potrošnik pa preveč nepredvidljiv in kompleksen, da bi za učinkovito oglaševanje lahko poskrbeli kar tako mimogrede.
Zaradi vsega navedenega zato niti ne preseneča, da je število oglaševalskih agencij naglo naraslo. Ko se podjetje odloča, katero agencijo izbrati, je pri izbiri priporočljiv temeljit premislek. Najbolje je, če morda tako rekoč iz prve oziroma druge roke izvemo za agencijo, ki dela dobro in kvalitetno. A to vedno ni mogoče, zato se mora podjetje pozanimati o dosedanjem delu določene oglaševalske agencije. Na odločitev pri izbiri agencije gotovo vpliva način dela določene agencije, prioritete, oglaševalske akcije, ki jih je agencija pripravila do sedaj itd. Prav tako je priporočljivo, da se podjetje dogovori za oseben sestanek z oglaševalsko agencijo, saj je tako ocena, ali bi v prihodnje s takšno agencijo lahko sodelovali, najbolj zanesljiva. Oglaševalska agencija namreč z uspešnim sodelovanjem postane del samega podjetja, saj kampanje oblikuje skupaj s podjetjem.
Na kaj pri oglaševanju ne smete pozabiti? Katere stvari so najbolj pomembne?
a) Rezultati oglaševanja morajo biti merljivi
Oglaševanje mora biti zastavljeno tako, da je mogoče njegove učinke meriti. Podjetje mora torej dobiti dokaze o učinkovitosti oglaševalskih akcij s tem, da meri njegove učinke.Od prodajalca se pričakuje, da bo prodal izdelke in dosegal postavljene prodajne cilje. Zakaj ne bi pričakovali tega tudi od oglaševanja? Od oglaševanja morate zahtevati, da bo prodajalo vaše izdelke, ne pa le napravilo »velik vtis«. Od vtisa se namreč ne da živeti.
b) Oglasi morajo pritegniti pozornost potencialnih kupcev
Oglasi, ki so smešni in zabavni sicer dosežejo veliko ljudi, a običajno ne dosežejo potencialnih kupcev.Da bo oglas pritegnili pozornost potencialnih kupcev, je potrebno najprej poznati in izpostaviti koristi tistega, kar oglašujete. Oglaševani izdelek oziroma storitev morate poznati do potankosti, da ga lahko pozicionirate in na koncu naredite zmagovalni oglas. Oglasi so učinkoviti, če prepričajo, ne če zabavajo.
c) Oglasi morajo povedati celotno zgodbo
Oglaševalci morajo v svojih oglasih povedati celotno zgodbo o svojem izdelku. Velike slike brez besedil le redko dosežejo kakršenkoli učinek. Da bi lahko povedali svojo zgodbo, morate slike opremiti z besedilom. Besedilo oglasa mora biti prepričljivo in povedati koristi, ki jih bo imel kupec in ga na koncu pozvati k dejanju.Natančni opisi izdelka v oglasu delujejo zaradi psihološkega zakona, ki pravi, da boljše poznavanje izdelka prinese tudi večjo naklonjenost do njega. Predstavljajte si, da kupujete hišni kino. Svojo izbiro ste skrčili na dva modela – Yamaha in Pioneer. K vam pristopi prodajalec in vam natančno pove, katere tehnologije uporablja Yamaha, zakaj je sistem boljši od konkurence, kako enostaven je za uporabo itd. Za Pioneer pove le, da je sistem lep in da o njem ne ve veliko. Za katerega se boste odločili?
d) Testiranje, testiranje, testiranje
Oglaševalec se ne sme zanašati na domneve o tem, ali bo oglaševanje delovalo ali ne. Namesto tega mora oglase testirati in videti, kateri imajo največji učinek. Oglaševalec se mora torej zanašati na dejstva ne na domneve. Zlato pravilo vašega oglaševanja naj bo torej testiranje! Pred izvedbo oglaševalskih projektov najprej testirajte različne medije in različne oglase in jih nato primerjate med seboj. Ko boste ugotovili kateri mediji in oglasi so se najbolje odrezali, bodo vaše oglaševalske akcije veliko bolj učinkovite kot bi bile sicer.
e) Najpomembnejša je oglaševalska konstanta
Učinek bo večji, če boste prisotni skozi celo leto in bolj intenzivno takrat, ko je vrhunec vaše sezone. Poskrbite za to, da boste takrat, ko gre vaš izdelek najbolj v promet, izpostavljeni kolikor se le da in kolikor vam seveda proračun dopušča.
Zdaj veste na kaj morate paziti pri oglaševanju in čas je, da si izberete medij, ki bo glede na doseg in cene najbolj skladen z vašimi pričakovanji. Ne belite si preveč glave, raje pošljite povpraševanje vsem pridruženim ponudnikom oglaševanja in preverite njihove ponudbe – presenečeni boste nad konkurenčnostjo cen.