Decembra 1931 se je za vedno spremenil način, kako vidimo lik Božička. V reklamah za Coca-Colo se je namreč prvič pojavil Božiček – vesel, okrogel in oblečen v rdeče. Narisal ga je Haddon Sundblom, ki je za Božičkovo kontinuirano podobo skrbel še nadaljnja tri desetletja.
1931
Haddon Sundblom je bil v tistih časih zelo znan ilustrator in za svoje risbe naj bi prejel izredno dobrodušno plačilo od Coca-Cole. Zneski naj bi se vrteli okrog $1,000 za risbo, ker je bilo res precej, če upoštevamo dejstvo, da je takrat znašala cena avtomobila okrog $700.
Takšna je bila njegova prva podoba Božička, ki se je pojavila v oglasih podjetja Coca-Cola v decembru 1931. Pri podjetju so sklenili, da ustvarijo oglaševanje, ki bo povezovalo pojem božiča in Božička z njihovo osvežilno pijačo, predvsem iz razloga, ker so ljudje običajno pomislili na kokakolo le poleti, ko je bilo vroče. Njihov Božiček je bil torej ustvarjen zato, da bi ljudi opomnili, da je kokakolo moč piti skozi vse leto, tudi pozimi.
Original slike, naslikan na platno, danes ni ohranjen. Visoke cene platna med veliko gospodarsko krizo so umetnika prisilile k temu, da je tri leta kasneje čez to sliko naslikal novo podobo Božička, ki so ga uporabili pri naslednji oglaševalski kampanji.
1936
Ta zgodnja Sundblomova kreacija prikazuje sproščenega Božička z zavihanimi rokavi, ki razkrivajo dolgo rdeče spodnje perilo. Podoba je nastala med veliko gospodarsko krizo v ZDA, ko je bilo potrebno ljudi opomniti, da je moč uživati tudi v tako preprostih trenutkih.
1937
Božiček je znova oblečen v svoj značilen rdeči plašč. Rokavice ima zatlačene za pas, saj se ustavi ob hladilniku domačinov, kjer si postreže s kokakolo in puranjim bedrom. Že leta 1937 je bilo namreč znano, da osvežilna pijača prija ob dobri hrani.
Oglaševanje je napeljalo ljudi k temu, da so na božični večer Božičku v zahvalo pustili pripravljeno steklenico kokakole – tradicija, ki jo nekateri ohranjajo še danes.
1938
Leta 1938 se v božičnem oglasu Coca-Cole poleg Božička prvič pojavi tudi otrok.
1941
Oglas prikazuje sproščenega Božička ob hladilniku, tipičnemu za tisti čas. Oblika steklenice, iz katere pije, je bila zasnovana v letu 1916, z namenom, da bi se že na prvi pogled razlikovala od steklenic konkurence. Za tisti čas je bila tako značilna, da jo je bilo moč prepoznati že na dotik.
1949
Do leta 1949 so se Sundblomove podobe Božička pojavljale v oglaševalskih kampanjah Coca-Cole že 18 let. Na tem panoju pa se prvič pojavi še en njegov lik – škrat z imenom Sprite Boy, ki v tem oglasu pazi na jelene med tem, ko si Božiček vzame čas za okrepčilo.
Čeprav ima Coca-Cola na tržišču tudi pijačo, imenovano Sprite, pa ta lik ni bi bil ustvarjen v nobeni povezavi z njo, saj se je le-ta na trgu pojavila šele leta 1961. Škrat je poimenovan tako, ker beseda Sprite v ZDA označuje vilo oziroma škrata.
1951
Slika prikazuje Božička, ki bere seznam , na katerem so zabeleženi vsi dečki in deklice, ki so bili v preteklem letu pridni. Seznama s porednimi otroci ni.
1953
Ta oglas iz leta 1953 vsebuje enega najdlje trajajočih sloganov v zgodovini Coca-Cole ˝The Pause That Refreshes˝, prvič predstavljenega v letu 1929.
Temu sloganu je kasneje sledilo veliko novejših, a se je ta zaradi priljubljenosti obdržal vse do 50ih.
1961
Leta 1961 je Sunblom ustvaril komično podobo Božička, kako se trudi utišati psa, ki skuša lastnike opozoriti na prišleka v hiši. Originalna oljna slika za ta oglas je merila skoraj meter krat meter.
1964 –
Haddon Sundblom je naslikal svojo poslednjo podobo Božička za Coca-Colo v letu 1964. Božiček se igra z otrokoma, bratcem in sestrico, ki sta v dar prejela kužka. Podoba kužka na tej sliki je bila zasnovana po sivem pudlju, ki so ga imeli v sosednji cvetličarni. Sunblom ga je naslikal črnega, da je izstopal iz barv ozadja.
Podoba Božička, ki jo je ustvaril Sundblom, je v oglasih Coca-Cole prisotna še danes, prav tako na embalaži in ostalem promocijskem materialu. Njegov lik veselega, prijaznega starčka z rdečimi lici in iskrivimi očmi ostaja najpopularnejša podoba Božička po vsem svetu še danes.
Potrebujete oglaševanje, ki ga bodo ljudje opazili in si ga zapomnili? Pošljite neobvezujoče povpraševanje vsem ponudnikom oglasnega prostora hkrati, brezplačno in brez drobnega tiska: Omisli.si/oglasevanje-marketing.