Poslovna darila (analiza in trendi): Kaj najbolj gre ter koliko podjetja zapravijo?

ocena bralcev
5 od 3

V Sloveniji so najbolj priljubljena poslovna darila promocijski tisk na tekstil (npr. tisk na majice). Za tisk na tekstil kot poslovno / promocijsko darilo se namreč odloči preko polovica podjetij v Sloveniji, čemur sledijo tehnični izdelki in pisarniški material. Trend poslovnih in promocijskih daril pa gre v smer proti uporabnim tehničnim izdelkom.

> Trend za poslovna in promocijska darila za 2020 so uporabni tehnični izdelki.

Vse to so podatki, ki govorijo v prid poslovnih daril, zato bi moralo vsako podjetje vključiti poslovna darila v svoj »marketinški miks«.

poslovna darila - promocijska darila
Kaj boste letos podarili poslovnim partnerjem, strankam in zaposlenim?

PRIPRAVLJENI NAROČITI POSLOVNA DARILA?

BREZPLAČNO PRIDOBITE PONUDBE in CENE PREVERJENIH TISKARJEV, KI TISKAJO NA POSLOVNA & PROMOCIJSKA DARILA (LJUBLJANA, MARIBOR, CELJE, KRANJ, VELENJE, KOPER in drugod po Sloveniji)

 

Pridobite ponudbe in cene preverjenih ponudnikov poslovnih daril

Zanimive statistike za poslovna darila

  • 91 % ljudi ima vsaj eno poslovno darilo v svoji kuhinji
  • 83 % ljudi si zapomne podjetje, od katerega so prejeli poslovno darilo. Le 7 % si jih zapomne podjetja iz TV oglasa.
  • 74 % ljudi ima vsaj eno poslovno darilo svoji pisarni
  • 73 % ljudi uporablja poslovna darila 1 krat na teden
  • 60 % obdarovancev pravi, da bi raje sodelovali s podjetjem, od katerega so prejeli powerbank.
  • 57 % ljudi si zapomne oglaševalca iz skodelice. Iz radia le 32 %, iz televizije pa 28 % ljudi.
  • 40 % ljudi, ki prejme okolju prijazno poslovno darilo, izboljša mnenje o blagovni znamki, ki ga je podarila.

Vir: PPAI – Promotional Products Association International

poslovna darila ideje
Nimate ideje za poslovno darilo? Obrnite se na preverjene tiskarje na Omisli.si/tisk

Koliko denarja namenijo podjetja za poslovna darila?

V spodnji tabeli so podatki raziskave PPAI, ki kažejo, da so podjetja v 2017 v ZDA za promocijska darila namenila preko 23 milijard USD, kar je 9,3 % več kot v letu 2016. Torej skoraj 5 % celotnega oglaševalskega in marketinškega budžeta. Koliko pa vi namenite za poslovna / promocijska darila?

Tabela 1: Poslovna darila kot delež oglaševalskega in marketinškega budžeta v ZDA.
Oglaševanje in marketing budžeti v ZDA (v milijardah)20162017Rast
TV$94,70 $93,80 -1,0%
Direktni marketing$83,60 $83,35 -0,3%
Mobilno oglaševanje & marketing$53,61 $60,12 12,1%
Brendirana zabava$53,68 $57,68 7,4%
Promocijski marketing$53,52 $55,16 3,1%
Poslovna / promocijska darila$21,31$23,299,3%
Časopis$17,81 $16,09 -9,7%
Radio$15,91 $15,87 -0,2%
Odnosi z javnostmi / marketing “od ust do ust”$13,66 $15,57 14,0%
Vsebinski marketing$12,35 $13,94 12,8%
Revije$14,68 $13,52 -7,9%
Out-Of-Home medijsko oglaševanje$9,49 $9,97 5,1%
Oglaševanje v zabavnih medijih$5,65 $7,03 24,5%
Oglaševanje v lokalnih imenikih$6,00 $5,90 -1,6%
Skupaj oglaševanje$184,31 $185,01 0,5%
Skupaj marketing$271,82 $285,51 5,0%
SKUPAJ oglaševanje & marketing$455,95 $470,52 3,2%

Vir: Raziskava PPAI

Če pogledamo zgodovinske podatke (graf spodaj), opazimo dokaj linearno rast, koliko denarja ameriška podjetja namenijo za promocijska darila vse od leta 1974, ko so letno namenila le 0,8 milijard dolarjev.

poslovna darila prodaja
Leta 1974 so podjetja v ZDA namenila 0,8 milijard dolarjev poslovnim darilom. 2017 pa že preko 23 milijard USD. Vir: PPAI

Katere izdelke podjetja najbolj kupujejo za poslovna darila?

Iz spodnjega grafa je razvidno, da so najbolj popularna poslovna darila nosljive tehnologije (npr. pametne zapestnice), vse kar paše k pitju tekočin (npr. skodelice, grelnik, flaška) ter pisarniška pisala.

najbolj prodajana poslovna darila - vrste poslovnih daril
Najbolj prodajana poslovna darila so nosljive tehnologije, vse kar paše k pitju tekočin (npr. skodelice, grelnik, flaška) ter pisarniška pisala. Vir: PPAI

Katere branže (industrije) namenijo največ za promocijska darila?

Iz spodnjega grafa je razvidno, da v ZDA največ za promocijska darila namenijo podjetja v branži poslovnih storitev, katerim sledijo izobraževalne ustanove ter finančna podjetja.

poslovna darila branže industrije
V ZDA največ za promocijska darila namenijo podjetja v branži poslovnih storitev, katerim sledijo izobraževalne ustanove ter finančna podjetja. Vir: PPAI

6 trendov za poslovna darila 2020

  1. Vedno več podjetij daje poudarek kakovosti poslovnih daril, manj ceni. Včasih smo bili veseli vsega, samo da je brezplačno. Danes z izbiro najcenejših poslovnih daril dajete videz, da se niste najbolj potrudili za svoje stranke in poslovne partnerje. Obdarovanci lahko celo enačijo slabo kakovost poslovnega darila z slabo kakovostjo vaših storitev in izdelkov.
  2. Najboljši čas za poslovna darila je decembra. Res? Če so podjetja včasih obdarovala le decembra, se ta trend nekoliko spreminja na svetovni ravni. Počasi tudi v Sloveniji.
  3. S tehnološkimi poslovnimi darili ne morete zgrešiti. Tehnološki izdelki (npr. powerbank ali bluetooth zvočnik) so zaradi svoje uporabnosti najhitreje rastoča kategorija med poslovnimi darili na svetu. Pomislite na to, preden date natisniti vžigalnike.
  4. Tisk na majice mora biti zabaven. Seveda bo na majici tudi vaš logotip, a temu pripnite nekaj zabavnega. Nekaj, zaradi česar bo uporabnik z veseljem nosil majico. In to vsaki dan! Celo, zabavni dotisk naj ima prevladujoče sporočilo pri promocijskem tisku na tekstil (npr. tisk na majice). In tukaj je sploh velik poudarek na kakovosti tekstilnih izdelkov, ki jih nameravate uporabiti kot promocijska darila.
  5. Eko, Bio, Slovensko! Spodobi se in pravično je, bi rekli. To so trije pridevniki, ki zadnje čase prevladujejo pri nas, tudi ko izbiramo poslovna in promocijska darila.
  6. Personalizirana poslovna darila? To sicer (še) ni trend, je pa dobra ideja, kajne? Najljubša beseda vseh nas je naše lastno ime! Zakaj ga ne bi vključili na poslovno darilo.
promocijska darila december november september
Sezona poslovnih daril je tu!

Kdaj Slovenci najbolj iščemo poslovna darila?

Glede na podatke povpraševanj in ponudb na Omisli.si/tisk ter podatke Google iskanj, je največ povpraševanja po poslovnih darilih novembra, čemur sledi december in oktober. V Sloveniji torej trend poslovnih in promocijskih daril skozi vse leto še ni pronical.

kdaj najbolj kupujemo poslovna darila
Največ povpraševanja za poslovna darila je novembra, čemur sledita december in oktober.

Dobro poslovno darilo je..

Ko izbirate poslovna darila, imejte v mislih, da mora imeti dobro promocijsko darilo (vsaj) tri kvalitete, da bi zadostilu želenemu učinku:

  • kakovostno
  • uporabno
  • z dolgo življenjsko dobo

Čemu služijo poslovna darila?

V Sloveniji se večinoma obdarujemo s poslovnimi darili ob koncu leta, saj to sovpada s finančnimi bilancami, nakupovalnimi sezonami, poslovnim planiranjem in še bi lahko naštevali. In četudi je »lepo« podariti poslovno darilo, tako obdarovanje načeloma služi vsaj enemu od namenov:

  • pridobivanje novih strank (lead generation)
  • pospeševanje prodaje
  • negovanje odnosov z obstoječimi strankami in poslovnimi partnerji, zaposlenimi, itd.

Na kaj paziti ob izbiri poslovnih daril?

Ko izbirate poslovna darila imejte pred sabo profil oseb, ki bodo promocijska darila prejela. Druga pomembna stvar je seveda vaša blagovna znamka oz. brandiranje poslovnih daril – torej kako je predstavljena vaša blagovna znamka na poslovnem darilu. In še enkrat, dajte prednost kvaliteti, ne ceni. Dobesedno izplača se.

Komu so namenjena poslovna darila? Koga podjetja največkrat obdarijo?

Večina podjetij s poslovnimi darili obdari poslovne partnerje, vse več pa je tudi podjetij, ki promocijska darila nameni tudi svojim strankam ter zaposlenim.

Kako so obdavčena poslovna darila?

Kaj pa davki? Na kaj morate paziti ko dajete ali prejemate poslovna ali promocijska darila?

Najprej je pomembno, da se zavedate, da poslovna darila niso vedno obdavčena (DDV, dohodnina). Na kratko, davčno priznana darila so tisti stroški, ki jih lahko uvrstite v strošek reprezentance, od česar je bila plačana dohodnina.

  • Poslovna darila poslovnim partnerjem se davčno obravnavajo kot reprezentanca.
  • Če se s prejemnikom darila ne srečata osebno, gre za zasebno darilo, ki je to davčno nepriznani strošek (do 42 EUR vrednosti).
  • Pravico do odbitka DDV imamo, če darilo ne presega vrednost 20 EUR.
  • Stroški reprezentance, ki nastanejo le v razmerju s poslovnimi partnerji, kot so stroški pogostitev, zabav in daril, so po Zakonu o DDPO davčno priznani v višini 50 % vrednosti.
  • Poslovna darila so obdavčljiva z dohodnino le, če vrednost posameznega poslovnega darila v davčnem letu presega 42 EUR, oziroma če vrednost vseh daril presega 84 EUR.

> Posamezno poslovno darilo naj ne presega 42 EUR. Vrednost vseh daril posameznemu obdarovancu pa naj ne presega 84 EUR.

Če ste v dilemi, najbolje, da povprašajte svoj računovodski servis glede davčne politike poslovnih daril ali pa se obrnite na preverjene računovodske servise.

Katera poslovna darila so primerna in katera ne?

Najprej seveda pomislite, kaj počne potencialni obdarovanec v prostem času in se poskusite čim bolj približati nečemu, kar bi z veseljem uporabljali. To ni vedno enostavno, če nimate homogenega bazena obdarovance.

Poskusite se izogibati promocijskim in poslovnim darilom, ki poudarjajo starost obdarovanca (npr. arhivsko vino z letnico rojstva obdarovanca) in vse, kar poudari spolne razlike (kravate, šali, parfumi, …).

Če razmišljate o alkoholu, nikakor ne izberite cenenega vina ali žganja in ne pišite na embalaži vina, temveč pripnite osebno sporočilo. Tudi, če izberete knjigo, ne pišite v knjigo.

Ideje za poslovna darila

Za konec smo pripeli še nekaj idej za poslovna darila. Pa veselo nakupovanje!


PRIPRAVLJENI NAROČITI POSLOVNA DARILA?

BREZPLAČNO PRIDOBITE PONUDBE in CENE PREVERJENIH TISKARJEV, KI TISKAJO NA POSLOVNA & PROMOCIJSKA DARILA (LJUBLJANA, MARIBOR, CELJE, KRANJ, VELENJE, KOPER in drugod po Sloveniji)

 

Pridobite ponudbe in cene preverjenih ponudnikov poslovnih daril








ocena bralcev
5 od 3