90 USODNIH SEKUND

Kdo se boji javnega nastopanja?

V Ameriki sodi med tri najpogostejše strahove, družbo pa mu delata strah pred smrtjo in kačami. In čeprav ni znano, da bi kdo dejansko podlegel strahu pred javnim nastopanjem, se s premagovanjem te miselne ovire ukvarja cela industrija psihoanalitikov, coachev in drugih terapevtov.

vir: attitudes4innovation.com

A izkušnje kažejo, da je javno nastopanje veščina, ki se je z nekaj vaje, doslednosti in vztrajnosti, da naučiti do mere, ko postane nastop pred občinstvom izziv in ne več (samo) travma.

KAR SE JANEZEK NAUČI, TO …

Najprej: potrebno je vedeti, da je javni nastop tudi nastop pred kolegi na faksu, predstavitev poslovnega načrta na sestanku s poslovnim partnerjem in ne le nastop pred televizijskimi kamerami, ki velja za kraljevsko in najzahtevnejšo disciplino javnega nastopanja. Osnovna pravila javnega nastopanja so namreč enaka, ne glede na tip dogodka in številčnost občinstva. Zato je prva dobra vest, ko gre za spopadanje s to veščino, prav dejstvo, da se enkrat in dobro naučene osnove, obrestujejo vedno in povsod.

VSE JE ODVISNO OD (DOBREGA) ZAČETKA

Zatem: uspešnost ali, bolje rečeno, učinkovitost javnega nastopa, je odvisna od njegovega začetka. Od tega, kako nastavimo svoj nastop, je odvisen njegov potek in razplet. Ko nam zdrsne že na začetku, je malo možnosti, da bi se (če ni za nami že dolga kilometrina nastopanja) do konca nastopa lahko sprostili in zablesteli.

ZLATO PRAVILO ŠT. 1

Zapletanje že v prvem stavku, miselna blokada, nepredvidljive tehnične težave, vse to so magneti, ki nas zlahka potegnejo v nerešljivo zagato, zato si velja zapomniti prvo zlato pravilo javnega nastopanja. To je: bodite 110-odstotno pripravljenih na prvih 90 sekund svojega nastopa. Tako je, poldruga minuta na začetku vašega nastopa vas lahko povzdigne ali spravi na kolena. To je čas, ko so naše misli pod največjim pritiskom, ko se v našem telesu zgosti največ stresa in je moč nezavednih procesov močnejša od tega, česar smo se priučili. In še: to je čas, ko je pozornost občinstva na vrhuncu. Potem upade in – če ni posredi res zanimiva vsebina ali izjemen govorec, nepovratno odide drugam.

BODITE POZORNI NA PRVIH 200 BESED

Zato: ko se boste lotevali vašega naslednjega nastopa, storite to, kar vam svetujejo najboljši in se na pamet naučite sporočila, ki jih boste izrekli v približno 90 sekundah. Gre za 180 do 200 besed, toliko jih lahko v poldrugi minuti izgovorimo, ne da bi pri tem trpela ušesa poslušalcev. Vadite svoj nastop pred ogledalom in prepričajte z njim najprej sebe.

vir: www.business-superstar.com

Če vam bo uspelo, ste na konju. Sicer si omislite dobrega mentorja. Naložba vanj vam bo prinesla znanja, zaradi katerih si vas bodo ljudje zapomnili po dobrem. Kdo si ne bi želel česa takega, mar ne?

Vprašajte & Odgovorimo


Ker sodelujemo z ogromno preverjenimi ponudniki, ki opravljajo v tem članku opisane storitve, nas lahko vprašate karkoli. Potrudili se bomo, da vam odgovorimo čim prej!
Storitev je brezplačna. Z oddajo vprašanja se strinjate s pogoji na https://omisli.si/pogoji-uporabe/.
Skupna ocena bralcev
[Skupaj: 1 Povprečje: 5]