Kako močno je novi koronavirus COVID-19 prizadel lokalne ponudnike storitev v Sloveniji?

Omisli.si pametno povezuje stranke in preverjene ponudnike storitev. Povpraševanje in ponudba sta zaradi omejitev širjenja novega koronavirusa COVID-19 v upadu, kar je bilo pričakovati.

Po mescu dni, odkar veljajo ukrepi in odloki vlade glede omejevanja neposredne prodaje storitev in javnega življenja nasploh, delimo podatke, kako to vse skupaj vpliva na poslovanje ponudnikov storitev, ki svoje storitve tradicionalno opravljajo v domovih strank (npr. mojstri gradnje in obnove, keramičarji, slikopleskarji, čistilni servisi, …) ali pa so vezani na druženja, ki so te dni odpovedana (npr. poročni ponudniki).

Podatke delimo javno, ker verjamemo, da moramo vsi podpreti lokalna podjetja, ki so steber naše skupnosti in ekonomije.

Podatki, ki kažejo vpliv novega koronavirusa COVID-19 na povpraševanja strank in posledično poslovanja ponudnikov storitev so na voljo tukaj.

Katere industrije izgubljajo največ?

Zaradi “ostani doma” navodil in odlokov opažamo velik upad povpraševanj strank predvsem tam, kjer je potrebna neka oblika osebne interakcije stranka-izvajalec in pri vseh projektih, ki niso časovno občutljivi oziroma niso nujni.

Najbolj so na udaru dogodkovne storitve, kot so npr. poročne storitve, kjer beležimo kar 74,3% upad povpraševanj.

Najmanj je novi koronavirus COVID-19 vplival na poslovne, finančne in marketinške storitve (-19%).

industrija (skupki kategorij)spremembna povpraševanj
Poslovne, finančne in marketinške storitve-19.0%
Gradnja in obnova-20.8%
Osebne storitve-46.6%
Dogodki in poroke-74.3%

Poroke in dogodki so najbolj prizadeti

Vse poroke, obletnice in javni dogodki so po priporočilih NIJZ do nadaljnjega odpovedani oziroma preloženi. To je dobro za socialno distanciranje in zajezitev širjenja novega koronavirusa COVID-19, saj daje priložnost zdravstvenemu sistemu, da lahko ohranja svoje kapacitete zdravljenja najbolj prizadetih skupin.

A je hkrati pogubna nova realnost za ponudnike dogodkovnih storitev, kot so denimo glasbene skupine in DJ-ji, catering ponudniki in gostišča, fotografi in animatorji, katerih cilj je ravno zbliževanje ljudi.

Najbolj so prizadeti poročni prevozi (-89,6%), slaščičarji (-85,4%), gostišča in hoteli (-84,5%), avtobusni prevozniki (-80.6%), cvetličarji (-78,6%), glasbeniki (-76,7%), fotografi (-58,9%) ter catering ponudniki (-75%).

Najmanj vpliva na poslovanje te dni čutijo ponudniki poročnih oblek (-5,9%) ter team building dogodkov (-25%).

Zaskrbljujoče je, da so v porastu povpraševanja po ločitvenih odvetnikih (+55,3%).

kategorijaspremembna povpraševanj
Poročni prevoz-89.6%
Torta-85.4%
Najem prostora-84.5%
Najem avtobusa-80.6%
Pogostitev / zabava-79.3%
Cvetje-78.6%
Glasbenik-76.7%
Catering-75.0%
Plesni tečaj-64.6%
Snemanje poroke-59.5%
Fotograf-58.9%
Make-up-58.3%
Prstan-50.0%
Ozvočenje in razsvetljava-33.3%
Animacija-28.6%
Team building-25.0%
Poročna obleka-5.9%

Gradnja in obnova ne stoji (več)

Ker so domovi postali učilnice, domače pisarne in lokacije za preživljanje prostega časa 7 dni na teden, ne čudi, da to dodatno obremeni infrastrukturo domov in veča potrebo po domačih (nujnih) popravilih.

Zato nekatere kategorije ponudnikov storitev beležijo rast, kot so denimo mojstri za hišna popravila (+10%), serviserji (+14,3%), vodovodarji (+16,7%) in električarji (+39,3%).

Ker se zdaj že vsi dobro zavedamo, da bomo več časa v prihodnje preživljali doma, je opazen tudi rast povpraševanja po storitvah gradnje in obnove, denimo urejanje okolice (+2,2%), prenova kopalnice (+6,3%), vrtnarstvo (+25%), zidarstvo (+44,2%), menjava oken (+70,6%), prenova mansarde (123,5%), prenova stanovanja (+125%) in tende (+250%).

Največji padec smo zaznali na področju fasad (-88,5%), notranjega oblikovanja (-78,6%) ter krovsta (-59,6%).

kategorijaspremembna povpraševanj
Fasada-88.5%
Montaža klime-87.5%
Strokovnjak za interier / notranje oblikovanje-78.6%
Klimatska naprava-76.7%
Krovstvo-59.6%
Izdelava/vgradnja vrat-53.4%
Montažna hiša-50.4%
Sončna elektrarna-44.8%
Slikopleskar-42.7%
Arhitekt-32.8%
Toplotna črpalka-32.5%
Keramičar-31.6%
Odvoz materiala-25.0%
Montaža knaufa-17.4%
Izdelava ali zamenjava ograje-11.2%
IR paneli-10.4%
Prenova hiše-6.7%
Izdelava ali zamenjava talnih oblog-5.5%
Asfaltiranje0.0%
Nadstrešek0.4%
Urejanje okolice2.2%
Prenova ali izgradnja kopalnice6.3%
Hišni mojster10.0%
Vodovodar16.7%
Izkop24.5%
Vrtnar25.0%
Tlakovanje25.0%
Električar39.3%
Zidar44.2%
Okna70.6%
Geodet71.9%
Prenova mansarde123.5%
Prenova stanovanja125.0%
Solarni sistem / kolektorji135.6%
Tenda250.5%

Osebne storitve nihajo glede na nujnost

Na področju t.i. osebnih storitev je viden upad povpraševanj trenutno prepovedanih storitev, zaradi omejevanje gibanja preko občinskih mej, kot je denimo področje najema avtodoma (-100%), ki trenutno povsem stoji. Padajo tudi nenujne storitev, kot so denimo pasji hotel (-99,5%) in pasja šola (98,5%), lepotni posegi (-94,5%) ter druge trenutno onemogočene 1:1 storitve.

Največjo rast beležimo pri najemu vozil, kar je lahko posledica ukinjanja javnih prevozov (+87.5%). Na žalost vidimo tudi porast pri nagrobnih spomenikih (+60%).

Sicer pa rastejo tudi povpraševanja po čistilnih storitvah (+34,5%), kar gre verjetno pripisati zloglasnemu odloku o obveznem čiščenju večstanovanjskih stavb.

kategorijaspremembna povpraševanj
Najem avtodoma-100.0%
Pasji hotel-99.5%
Pasja šola-98.5%
Avtoličar / klepar-98.0%
Zobozdravnik-96.6%
Avtošola-94.6%
Lepotni poseg-94.5%
Avtoplin-79.7%
Učenje jezika-78.6%
Varstvo otrok-77.5%
Temnenje stekel-76.6%
Najem kombija-71.8%
Trener-67.0%
Selitev-58.8%
Pomoč na domu-46.3%
Alternativna medicina-42.2%
Odkup vozil-37.8%
Servis14.3%
Polepitev vozila18.5%
Čiščenje34.5%
Ločitev55.0%
Nagrobni spomenik60.0%
Najem vozila87.5%

Poslovne, finančne in marketinške storitve trpijo najmanj

Podjetja so se te dni precej usmerila vase, zato beležimo manj povpraševanja po storitvah oglaševanja (-72,5%), tiska (-68,3%), prevajanja (-66,4%) in oblikovanja (-64,6%).

Te dni imajo največ posla ponudniki prevoza blaga in špediterji (+550%), pravniki (+113.6%) ter zavarovalni agenti (35,6%).

kategorijaspremembna povpraševanj
Oglaševanje-72.5%
Tisk-68.3%
Nezgodno zavarovanje-67.6%
Video produkcija-66.8%
Prevajanje-66.4%
Oblikovanje-64.6%
Računovodstvo-54.8%
Programiranje-43.7%
Pisanje besedil-17.1%
Lektoriranje besedil-7.6%
Nepremičninsko zavarovanje7.7%
Zavarovanje35.6%
Pravnik113.6%
Prevoz blaga550.0%

Vsi podatki iz zgornjih tabel so tudi na voljo tukaj.

Kako lahko Omisli.si pomaga ponudnikom storitev?

Ekipa Omisli.si je takoj po izbruhu krize priskočila ponudnikom storitev na pomoč v obliki solidarnega brezplačnega posredovanja strank, te dni pa ponudnikom svetujemo ter načrtujemo orodja za nemoteno delo na daljavo (npr. ogledi lokacij in sestanki preko video povezave).

Prav tako spodbujamo ponudnike, da čim več svojih storitev v celoti pričnejo nuditi tudi na daljavo (npr. glasbeniki učijo igranje glasbil, team building ponudniki nudijo on-line programe za krepitev ekip, …).

Kako lahko podprete lokalne ponudnike storitev v vaši skupnosti?

Lokalni ponudniki storitev nas zdaj potrebujejo bolj kot kadarkoli prej. Zato se moramo mobilizirati in pomagati malim podjetjem in obrtnikom v teh negotovih časih.

Takole lahko tudi vi priskočite na pomoč:

  • Najemite mojstre za gradnjo in obnovo na objektih, kjer ne živite in je delo na njih zopet dovoljeno.
  • Delajte z lokalnimi ponudniki, ki nudijo storitve na daljavo (npr. svetovanje, digitalne storitve, …)
  • Načrtujte storitve že danes. Posvetujte se s ponudniki, preverite ideje in trende in rezervirajte najbolj iskane ponudnike danes, ko so na voljo. Morda se lahko dogovorite za poseben popust. Poizvedbe, oglede in pogajanja lahko opravite na daljavo s pomočjo preverjenih mojstrov.

O podatkih

Podatki kažejo procentualne spremembe povpraševanj strank, ki načrtujejo projekte preko Omisli.si. Primerjali smo obdobje 13.marec-13.april 2020 s povprečji podatkov iz obdobja 13.januar-13.marec 2020.



VPRAŠAJTE MOJSTRE S PODROČJA


Naša skupnost šteje skupaj s preverjenimi ponudniki storitev preko 60.000 članov >> Vprašajte nas karkoli glede brane tematike v tem članku.

vprašajte mojstra s področja


Skupna ocena bralcev
[Skupaj: 2 Povprečje: 5]