Ste vedeli, da lahko pomanjkanje transparentnosti cen pri ponudnikih storitev močno vpliva na vašo odločitev o izbiri izvajalca? Nedavna raziskava platforme Omisli.si je razkrila, da velika večina uporabnikov storitev v Sloveniji meni, da bi morali mojstri, obrtniki in drugi izvajalci jasno navesti svoje cene že vnaprej. Več kot dve tretjini vprašanih želi poznati točno ceno pred odločitvijo, saj jim to daje občutek zaupanja in profesionalnosti. Brez jasne navedbe cene pa kar 4 od 10 potencialnih strank sploh ne bodo stopile v stik z izvajalcem. Je čas za večjo transparentnost na trgu storitev? Preverite, zakaj je to ključnega pomena za pridobitev strank in ohranitev njihovega zaupanja.
ŽIVA RAZISKAVA: Spodaj v grafih si oglejte podatke v živo. Vabljeni, da tudi vi prispevate svoj odgovor tukaj.
Brez vnaprej znane cene se ne odločimo za izvajalca
Za več kot polovico vprašanih je vnaprej jasno določena cena izvedbe storitev zelo pomembna. Vprašanje transparentnosti cen je torej postalo ključno.
Dobri četrtini vprašanim je cena sicer pomembna a so se zanjo pripravljeni še malo pogajati.
Le manj kot desetina vprašanih pravi, da izvajalcem povsem zaupajo in pričakujejo, da bo končna cena v skladu s kakovostjo storitve, oziroma, da cena ni ključni dejavnik odločitve.
Prikrivanje cen prepriča le 15% strank!
Za boljši vpogled smo udeležence vprašali, ali bi raje stopili v stik s ponudnikom storitve, ki ima na svoji spletni strani jasno navedene cene storitev.
Velika večina je odgovorila pritrdilno, saj jim to daje občutek zaupanja in profesionalnosti.
1 od 10 vprašanih navaja, da je odvisno če bi bile cene konkurenčne, malenkost manjši delež vprašanih pa se o ceni raje pogovori osebno.
To kaže, da transparentnost cen igra ključno vlogo pri izbiri izvajalcev. Izvajalci se morajo zavedati teh preferenc in svoj pristop na spletnih platformah, za iskanje in najem izvajalcev, prilagoditi ciljnemu občinstvu.
Ponudba brez cene odvrne vsako drugo stranko
Ponudbe brez cen na spletnih platformah, kot je Omisli.si, jemlje resno zgolj 15% vprašanih, ki pravijo, da je to začetek cenovnih pogajanj.
Delež med temi, ki izvajalce jemlje srednje resno, in med tistimi, ki na ponudbo brez cene sploh ne reagirajo in izvajalcev ne kličejo nazaj, je skoraj popolnoma enak.
Pri nekaterih je odvisno koliko drugih ponudnikov se je na njihovo povpraševanje odzvalo s posredovanjem cene, pri drugih pa tudi to nima vpliva.
Raziskava nakazuje, da se izvajalcem bolj splača operirati s konkretnimi ponudbami s transparentno navedbo cene ali vsaj cenovnega ranga, četudi še nimajo popolne predstave o povpraševanju stranke oziroma projektu.
Večinoma smo nad končno ceno storitve neprijetno presenečeni
2/3 vprašanih je bilo nad končno ceno po izvedbi storitve neprijetno presenečenih, večina od teh celo večkrat. Preostala tretjina še ni imela slabe izkušnje.
In za koliko je odstopala končna cena? Več kot polovica vprašanih pravi, da za 10–25 %. Pri dobri tretjini je bila končna cena za 26–50 % višja od vnaprej dogovorjene, majhen odstotek pa poroča o 51–100 % povišanju, nekateri pa celo o ceni, ki je bila vsaj 2-krat višja.
In razlog za višjo končno ceno? V večini primerov je šlo za napačno oceno s strani ponudnika, kot drugi najpogostejši razlog pa so bila dodatna nepredvidena dela. Ostali razlogi so bili:
- Dodatne nenaročene opravljene storitve
- Sprememba zahtev stranke oz. specifikacij med projektom
- Višji stroški materiala
- Potni stroški
- Pohitritev izvedbe (nujnost projekta)
Raziskava je jasno pokazala, da je transparentnost cen pomembna za večino uporabnikov storitev v Sloveniji. Izvajalci, ki na svojih spletnih straneh jasno navajajo cene, pridobijo več zaupanja in imajo več možnosti, da bodo izbrani. Kljub temu obstaja tudi segment trga, ki raje osebno razpravlja o cenah ali pa jim cena ni najpomembnejši dejavnik. Izvajalci bi morali upoštevati te preference in prilagoditi svoje strategije, da bi pritegnili širšo skupino potencialnih strank ter povečali svoje možnosti za uspeh na trgu.