Zdrav življenjski slog za boljše počutje

Zdrav življenjski slog vas ohranja v formi, polne energije in zmanjša možnost razvoja bolezni. Vsakdanje navade, dobra prehrana, redna telovadba in dovolj spanca so temelj ohranjanja zdravja. S pomočjo prehrambenega načrta in upoštevanjem ostalih napotkov nutricionista zmanjšate obrabo vašega telesa na ravni hormonov. Za daljše in udobnejše življenje je ključnega pomena izdelava načrta zdravega življenjskega sloga.

 

Zdrav življenjski slog dosežete že z upoštevanjem treh osnovnih napotkov
Zdrav življenjski slog dosežete že z upoštevanjem treh osnovnih napotkov

PRIPRAVLJENI NAJETI OSEBNEGA TRENERJA?

BREZPLAČNO PRIDOBITE PONUDBE in CENE PREVERJENIH OSEBNIH TRENERJEV (LJUBLJANA, MARIBOR, CELJE, KRANJ, VELENJE, KOPER in drugod po Sloveniji)

 

Pridobite ponudbe in cene preverjenih osebnih trenerjev

PREHRANA

Vaš kardiovaskularni, mišično-skeletni, imunski in ostali telesni sistemi so odvisni od nenehnega dovajanja hranil za rast celic in pospeševanja metabolizma. Za pridobitev številnih osnovnih oblik beljakovin, vitaminov, ogljikovih hidratov, mineralov in maščob je potrebna raznolika dieta. Ta naj bi bila sestavljena predvsem iz polnozrnatih izdelkov, sadja, zelenjave in mlečnih izdelkov z malo do nič maščobe. Uživajte nemastno meso, kot sta piščanec in puran, vključno s stročnicami, jajci in zdravimi oreščki.

Velikost obrokov je odvisna od posameznika, držite pa se načela več manjših obrokov na dan. Pri tem si lahko pomagate z uporabo manjših krožnikov in kuhanjem manjših količin hrane. Pri samem uživanju obrokov pa hrano dobro prežvečite ter jejte počasi in umirjeno. Za hitrejši metabolizem spijte kozarec vode najkasneje pol ure pred obrokom.

Pri sestavi prehrambenega načrta in doslednemu upoštevanju le-tega vam lahko pomaga nutricionist.

REDNA TELOVADBA

Če kalorij, ki spremljajo hranila v živilih, ne porabite, začnete pridobivati na teži. Nekaj dodatnih kilogramov seveda ni razlog za takojšnjo shujševalno kuro, kljub temu pa odvečna teža poveča možnost bolezni srca in ožilja, sladkorne bolezni in raka.

> Preberite tudi: OSEBNI TRENER: CENA (HUJŠANJE / PRIDOBIVANJE MIŠIČNE MASE)

Ne glede na to, če svoje življenjske navade spreminjate z namenom izgube, pridobivanja ali ohranjanja kilogramov, bi morali z redno, vsakodnevno telovadbo ciljati k zdravi telesni teži. Ko ne govorimo o prekomerni debelosti, so za vsakogar najprimernejše vaje za krepitev mišic. Ker takšnih tipov vaj ni priporočeno izvajati vsakodnevno, jih nadomestimo z aerobiko ali tekom. Za ohranjanje fleksibilnosti in sproščanja po telovadbi sta joga ali meditacija eni najučinkovitejših vaj.

Telovadbo lahko popestrite z izvajanjem vaj v dvoje ali v skupini, s sodelovanjem v različnih športnih aktivnostih, obiskom narave … Najpomembnejši dejavnik za ohranjanje veselja in predvsem volje do telovadbe je konstantno spreminjanje rutine, sicer se telo na vaje kaj kmalu navadi.

Pri pravilnem izvajanju vaj vam pomoč nudi osebni trener
Pri pravilnem izvajanju vaj vam pomoč nudi osebni trener

ustrezen spanec

Vsaj dve uri pred spanjem se izogibajte televiziji in računalniku. Ne gre se zgolj za to, da so takšni tehnološki pripomočki stimulativni, govorimo tudi o sevanju. Prepričani smo, da ste že neštetokrat slišali za nevarno svetlobo, ki jo oddajajo takšne naprave, a ste opozorila kljub vsemu ignorirali. Namesto ogleda akcijskega trilerja ali stiskanja všečkov na Facebook-u se v posteljo odpravite prej in ob ne preveč močni namizni svetilki preberite naslednja dva odlomka knjige, na kateri se že dalj časa nabira prah.

Pred spanjem se prav tako izogibajte intenzivni telovadbi. Če težko zaspite brez raztezanja, vam priporočamo nekaj kratkih, preprostih joga vaj, ki vas bodo zagotovo uspavale hitreje kot trebušnjaki.

Redkokdo bi zavrnil vročo kopel. Zaradi povišanja telesne temperature vas pol ure v vroči vodi uspava in sprosti ne le fizično, temveč tudi mentalno. K temu dodatno pripomore skodelica toplega kamiličinega čaja.

Zdrav um je osnova za zdrav življenjski slog

Dandanes vedno več pomena dajemo psihičnemu zdravju. Brez tega namreč s težavo dosežemo fizično zdravje in še težje zdrav življenjski slog. Morda se sliši neumno, a drži kot pribito.

Dihalne vaje nudijo možnost umirjenosti in spokojnosti. V kombinaciji z meditacijo pa telesu dajejo energijo ter omogočajo večji dotok kisika do možganov, kar pripomore k aktivnejšemu razmišljanju. Izboljšanje drže se zdi kot popolnoma nepomembna in neopazna sprememba v življenju, a prav tako kot dihalne vaje izboljša vaše dihanje.

Za bistritev uma in boljšo povezavo z notranjim jazom večkrat obiščite mestni park ali gore in si nabirajte nove izkušnje. Preizkusite se v ježi konj, vožnji s kanujem ali plezanju – možnosti je ogromno.

Za zmanjšanje stresa so med umsko izčrpajočim delom obvezni krajši premori. Vsaj dobre pol ure si vzemite za zdrav obrok, sproščanje ali preprosto za lenarjenje. Po odmoru se vrnite k delu – zaradi spočitih možganov boste svoje obveznosti opravili produktivneje in hitreje.

Neprestani stres igra vlogo v življenju vsakega posameznika
Neprestani stres igra vlogo v življenju vsakega posameznika

S tem člankom smo se le dotaknili površine zdravega življenjskega sloga. Za podrobnejši vpogled v to temo kontaktirajte strokovnjake na Omisli.si!

 


PRIPRAVLJENI NAJETI OSEBNEGA TRENERJA?

BREZPLAČNO PRIDOBITE PONUDBE in CENE PREVERJENIH OSEBNIH TRENERJEV (LJUBLJANA, MARIBOR, CELJE, KRANJ, VELENJE, KOPER in drugod po Sloveniji)

 

Pridobite ponudbe in cene preverjenih osebnih trenerjev

Skupna ocena bralcev
[Skupaj: 0 Povprečje: 0]


VPRAŠAJTE MOJSTRE S PODROČJA


Naša skupnost šteje skupaj s preverjenimi ponudniki storitev preko 60.000 članov >> Vprašajte nas karkoli glede brane tematike v tem članku.

vprašajte mojstra s področja