KAKO JE DRUGI VAL KORONAVIRUSA PRIZADEL PONUDNIKE STORITEV V SLOVENIJI?

Koronavirus (COVID-19) vpliva na vse aspekte naše nove realnosti. Tudi na gospodarstvo. V prvem valu smo pri Omisli.si, kjer pametno povezujemo stranke in preverjene ponudnike storitev, analizirali upad števila povpraševanj oz. novih projektov, ki jih stranke načrtujejo. Vladni odloki o ustavitvi javnega življenja in prepovedi prodaje nekaterih storitev so takrat dodobra načeli trg storitev (vir).

Drugi val koronavirusa je prišel hitreje, kot smo upali. A so ukrepi tokrat nekoliko bolj mili. Kako močno je torej drugi val prizadel ponudnike storitev v Sloveniji?

Na kratko lahko rečemo, da približno enako, s to razliko, da bodo tokrat poročni ponudniki (še) bolj prizadeti, obrtniki pa izgleda manj.

Podatke o gibanju trendov ponudbe in povpraševanja po nakupu storitev tudi tokrat delimo javno, saj verjamemo, da moramo vsi podpreti lokalna podjetja, ki so steber naše skupnosti in ekonomije.

Vsi podatki, ki kažejo vpliv drugega vala novega koronavirusa (COVID-19) na povpraševanja strank in posledično na poslovanje ponudnikov storitev, so na voljo tukaj.

Drugi val koronavirusa bo imel verjetno na poslovanje ponudnikov storitev enake ali večje posledice

Spodnji graf prikazuje procentualne spremembe gibanja števila vseh oddanih povpraševanje preko platforme Omisli.si. Primerja torej število oddanih povpraševanj s preteklim mescem.

Iz grafa so razvidne tri luknje, ko so ponudniki storitev doživeli upad zanimanja strank, za načrtovanje novih projektov. Prva luknja predstavlja prvi val omejevalnih odlokov zaradi novega koronavirusa (april / marec 2020), tretji pa nakazuje splošen upad drugega vala (oktober 2020). Vmes je trg storitev zanihal tudi v poletnih mesecih, kar sicer opažamo vsako leto, tokrat pa je bila luknja verjetno večja zaradi povečanega dopustovanja po sprostitvi ukrepov in sočasnim koriščenjem turističnih bonov oz. vavčerjev.

Maja 2020 vidimo procentualno veliko rast zanimanja strank napram marcu in aprilu 2020. Na to je vpivalo sproščanje ukrepov, pa tudi vsi smo se malo navadili na nove okoliščine in smo svoja življenja pričeli normalizirati.

vpliv koronavirusa na prodajo storitev in poslovanje ponudnikov storitev - vse storitve
GRAF 1: Vpliv koronavirusa na prodajo storitev in poslovanje ponudnikov storitev (vse storitve).

Gradnja in obnova jo je odnesla bolje kot poroke

Če surove podatke iz grafa 1 razčlenimo po skupki področij (tabela 1),  opazimo, da sta se gradnja in obnova precej hitreje pobrali kot poroke. Tudi sicer storitve povezane z dogodki najbolj trpijo že skozi vse leto. Povpraševanj po poročnih ponudnikih je bilo tako aprila skoraj 8-krat manj, kot januarja. Z izjemo julija so se poroke že lepo pobirale, nakar so prišle nove odločnejše omejitve v mescu oktobru. Padec zanimanja za poročne storitve bo v drugem valu enak ali celo višji.

Povpraševanje po storitvah gradnje in obnove ni tako hudo nihalo. Z izjemo mesca junija in oktobra, opažamo relativno enako sezonsko sliko, kot leto poprej. Razlog tiči tudi v tem, da se za gradnjo in obnovo ni treba zbirati v velikih skupinah, kot to denimo velja za poroke. In čas prepovedi prodaje obrtniških storitev so ljudje izkoristili za načrtovanje projektov za čas, ko bodo dela zopet možna. Po drugi strani pa smo Slovenci začeli veliko bolj ceniti neposredno okolje in dom, saj se zdaj že vsi dobro zavedamo, da bomo doma v prihodnje preživeli več časa. Izgleda da bo padec zanimanja za gradnjo in obnovo v drugem valu nižji.

tabela - vpliv koronavirusa na prodajo storitev in poslovanje ponudnikov storitev - vse storitve po sklopih
TABELA 1: Vpliv koronavirusa na prodajo storitev in poslovanje ponudnikov storitev (vse storitve – po sklopih).

Pri poslovnih storitvah nismo zaznali večjih sprememb, le dokaj normalna sezonska nihanja. Prvi in drugi val koronavirusa sta na zanimanja za poslovne storitve vplivala približno enako. 

Pri osebnih storitvah je bil upad zanimanja v aprilu in marcu relativno visok, napram letu poprej. Veliko tega gre pojasniti s prepovedjo prodaje nekaterih storitev in zaprtjem dejavnosti osebnih trenerjev, fitnes centrov ter restavracij in osebnih praznovanj. Na osebne storitve sta prvi in drugi val koronavirusa torej vplivala približno enako.

Graf 2 grafično prikazuje podatke iz tabele 2, kjer je vidno največje nihanje povpraševanj pri poročnih storitvah.

graf - vpliv koronavirusa na prodajo storitev in poslovanje ponudnikov storitev - vse storitve po sklopih
GRAF 2: Vpliv koronavirusa na prodajo storitev in poslovanje ponudnikov storitev (vse storitve – po sklopih).

Tudi ko pogledamo absolutne številke (število oddanih povpraševanj – graf 3) namesto procentualnih razlik med mesci, opazimo, da sta prvi in drugi val približno enako vplivala na poročne in osebne storitve.

Večjih nihanj pri poslovnih storitvah ni opaziti, medtem ko jo bo gradnja in obnova izgleda odnesla bolje, kot v prvem valu.

graf 2 - vpliv koronavirusa na prodajo storitev in poslovanje ponudnikov storitev - vse storitve po sklopih
GRAF 3: Vpliv koronavirusa na prodajo storitev in poslovanje ponudnikov storitev (vse storitve – po sklopih).

Poročne storitve – vpliv koronavirusa na prodajo poročnih storitev

Za bolj nazorno predstavo, kako sta prvi in drugi val novega koronavirusa v letu 2020 vplivala na poročne storitve, si oglejte tabelo 2.

V tabeli so zajeta vse poročne storitve, pri katerih posredujemo pri Omisli.si: animacija otrok, najem poročne lokacije, ozvočenje in razsvetljava, poročna glasba, poročna obleka, poročna organizacija, poročna pogostitev / zabava, poročna torta, poročni catering, poročni fotograf, poročni plesni tečaj, poročni prevoz, poročni prstan, poročno cvetje in dekoracija, poročno ličenje, poročno potovanje, poročno vino, pravna pomoč ob ločitvi in snemanje poroke.

TABELA 2 - vpliv koronavirusa na prodajo storitev in poslovanje ponudnikov storitev - POROKE
TABELA 2: Vpliv koronavirusa na prodajo storitev in poslovanje ponudnikov storitev (POROKE).

GRADNJA IN OBNOVA – vpliv koronavirusa na prodajo storitev gradnje in obnove

Za bolj nazorno predstavo, kako sta prvi in drugi val novega koronavirusa v letu 2020 vplivala na storitve gradnje in obnove, si oglejte tabelo 3.

V tabeli so zajeta vsa področja s področja gradnje in obnove, pri katerih posredujemo pri Omisli.si: arhitekturne storitve, asfaltiranje, električarska dela, fasaderska dela, geodetske storitve, gradnja hiše na ključ, hišni mojster / hišni servis, ir paneli, izkop, kamini (dobava / montaža), keramičarske storitve, klimatske naprave (dobava / montaža), krovska dela, mizarstvo, montaža klime, montažne hiše, nadstreški, najem avtodvigala, notranje oblikovanje / interier, odvoz materiala, ograje (dobava / montaža), okna (dobava / montaža), prenova ali izgradnja kopalnice, prenova hiše, prenova mansarde, prenova stanovanja, rušitev objekta, slikopleskarska dela, solarni sistem (dobava / montaža), sončna elektrarna (dobava / montaža), suhomontažna dela, talne obloge (dobava / montaža), tende, tlakovanje, toplotna črpalka (dobava / montaža), urejanje in vzdrževanje okolice, varnostni sistemi, vodovodne inštalacije in popravila, vrata (dobava / montaža), vrtnarska dela in zidarska dela.

TABELA 3 - vpliv koronavirusa na prodajo storitev in poslovanje ponudnikov storitev - GRADNJA IN OBNOVA
TABELA 3: Vpliv koronavirusa na prodajo storitev in poslovanje ponudnikov storitev (GRADNJA IN OBNOVA).

POSLOVNE STORITVE – vpliv koronavirusa na prodajo poslovnih storitev

Za bolj nazorno predstavo, kako sta prvi in drugi val novega koronavirusa v letu 2020 vplivala na poslovne storitve, si oglejte tabelo 4.

V tabeli so zajeta vsa področja s področja poslovnih storitev, pri katerih posredujemo pri Omisli.si: davčno svetovanje, grafično oblikovanje, implementacija gdpr, lektoriranje besedil, oglaševalske storitve, pisanje besedil, poslovni programi, pr / odnosi z javnostmi, pravne storitve, prevajanje, prevoz blaga, računovodstvo, razvoj in programiranje, seo optimizacija spletnih strani, team building, tiskarske storitve, video produkcija in zavarovanje.

TABELA 4 Vpliv koronavirusa na prodajo storitev in poslovanje ponudnikov storitev - POSLOVNE STORITVE
TABELA 4: Vpliv koronavirusa na prodajo storitev in poslovanje ponudnikov storitev (POSLOVNE STORITVE).

OSEBNE STORITVE – vpliv koronavirusa na prodajo osebnih storitev

Za bolj nazorno predstavo, kako sta prvi in drugi val novega koronavirusa v letu 2020 vplivala na osebne storitve, si oglejte tabelo 5.

V tabeli so zajete vse osebne storitve, pri katerih posredujemo pri Omisli.si: alternativna medicina, avtodeli, avtoličar / klepar, avtoplin (dobava / montaža), avtošola, catering, chip tuning (dobava / montaža), čistilne storitve, e-učenje na daljavo, fotografske storitve, glasbeni nastopi, lepotni posegi, managerski zdravstveni pregled, nagrobni spomenik, najem avtobusa, najem avtodoma, najem avtomobila, najem kombija, najem prostora, najem vozila, nepremičninska agencija, nepremičninsko zavarovanje, nezgodno zavarovanje, odkup vozil, osebno trenerstvo, pasja šola, pasji hotel, pasji salon, pogostitev / zabava, polepitev vozila, pomoč na domu za starostnike, potovanja, prevajanje, psihoterapija, selitev, servis naprav, sprehajanje psov, temnenje stekel na vozilu, učenje jezika, ultrazvok, varstvo otrok in zobozdravnik.

TABELA 5 Vpliv koronavirusa na prodajo storitev in poslovanje ponudnikov storitev - OSEBNE STORITVE
TABELA 5: Vpliv koronavirusa na prodajo storitev in poslovanje ponudnikov storitev (OSEBNE STORITVE).

KAKO LAHKO PODPRETE LOKALNE PONUDNIKE STORITEV V VAŠI SKUPNOSTI?

Lokalni ponudniki storitev nas tudi v drugem valu novega koronavirusa potrebujejo bolj kot kadarkoli prej. Zato se moramo mobilizirati in pomagati malim podjetjem in obrtnikom v teh negotovih časih.

Takole lahko tudi vi priskočite na pomoč:

O PODATKIH

Podatki kažejo procentualne spremembe povpraševanj strank, ki načrtujejo nove projekte preko Omisli.si. Analizirali smo obdobje januar 2020 – oktober 2020 in te podatke primerjali s podatki mescev poprej. Procentualna razlika se torej nanaša na spremembo števila povpraševanj v primerjavi s preteklim mescem. Podatke in slikovna gradiva lahko kdorkoli uporabi in interpretirata s pogojem, da je omenjen vir podatkov s povezavo na to spletno stran.

© Omisli.si, d.o.o.



VPRAŠAJTE MOJSTRE S PODROČJA


Naša skupnost šteje skupaj s preverjenimi ponudniki storitev preko 60.000 članov >> Vprašajte nas karkoli glede brane tematike v tem članku.

vprašajte mojstra s področja


Skupna ocena bralcev
[Skupaj: 1 Povprečje: 5]
2 komentarja

Add a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja