Pilates za začetnike – kako se ga lotiti?

Z bližajočim se poletjem se vedno bolj zavedamo, da bi se bilo dobro držati novoletnih zaobljub, ki smo jih sklenili pred slabo polovico leta – predvsem tistih glede ohranjanja zdravja! Seveda je vpis v telovadnico primeren kadarkoli v letu, kljub temu pa se vedno več posameznikov odloča za telovadbo doma. Pilates za začetnike je odličen korak v svet gibanja, obenem pa prihranite denar, ki bi ga sicer porabili za članarino v fitnesu.

PILATESA IN JOGE NE MEČITE V ISTO VREČO

Najprej razčistimo razliko med najpogosteje zamenjanima oblikama telovadbe. Čeprav jogo in pilates slišimo v istih povedih, pa je med njima precej razlik. Čeprav oba načina telovadbe gradita moč in fleksibilnost, se največja razlika med njima pojavlja v njuni filozofiji. Pilates podobno kot joga pomaga pri gibljivosti, vsaka vaja pa vključuje tudi krepitev centra telesa. Pri jogi je poudarek predvsem na prožnosti telesa, dolgih gibih, vzdržljivosti v moči, vztrajanju v določenem položaju in sproščanju.” Ko se želimo bolj posvetiti gradnji mišične moči se torej odločimo za pilates, za bolj duševno osredotočeno vadbo pa je primerna joga (o kateri lahko več preberete tukaj).

Pilates, naša osrednja tema v današnjem prispevku, je, po natančni definiciji, pot popolne koordinacije telesa, uma in duha. Predstavlja namreč precej dostopen način za izgradnjo moči v samem jedru mišic, omogoča boljšo telesno držo, ravnotežje in fleksibilnost – ta sistem vadbe povezuje predvsem vaje za krepitev mišic in gibljivosti. Z rednim treningom se utrdijo hrbtne in trebušne mišice, pokončna drža in vitka postava, prožnost telesa, sproščanje energetskih blokad in napetosti v telesu.

Pilates za začetnike je odličen korak v svet gibanja
Pilates za začetnike je odličen korak v svet gibanja

V ČEM SE PILATES ZA ZAČETNIKE RAZLIKUJE OD OBIČAJNEGA?

Pilates za začetnike je redkokdaj zahteven. Gre namreč za najosnovnejše oblike vaj, ki temeljijo na  zavestnem, tekočem in kontroliranem izvajanju gibov rok in nog v ritmu dihanja. Pri izvajanju vaj ni pomembna hitrost ali število premikov, osredotočamo se na pravilno izvedbo in umirjeno dihanje. Za izvedbo tako običajnega kot tudi pilatesa za začetnike ne potrebujete posebne opreme – po želji lahko za udobnejše počutje uporabite blazino, za izvedbo nekaterih vaj pa se priporočajo tudi žoga in trakovi.

 

 

Pogosto se pojavijo zmotna prepričanja glede te zvrsti telovadbe. Najpogostejša zmota je, da je pilates namenjen zgolj in samo resnim športnikom ter profesionalnim plesalcem. To vsekakor ne drži! Pilates je, kot omenjeno v prejšnjem odstavku, namenjen vsem, ki želijo izboljšati svoje telo, ne glede na posameznikovo raven pripravljenosti.

Da te rezultate dosežemo in pilates v celoti opravimo kvalitetno, je potrebno vaje izvajati v skladu z nekaterimi načeli. Med te prištevamo koncentracijo, dihanje, kontrolo, natančnost in tekoče gibanje, izolacijo in rednost. Rezultat upoštevanja teh načel je močno, prilagodljivo telo, ki se je sposobno elegantno prilagoditi dinamičnim zahtevam gibanja naših življenj. Začetnikom je priporočeno, da si pred izvajanjem vaj ogledajo video posnetke ali v uvodnih urah pilatesa za strokovne napotke povprašajo osebnega trenerja. Tako lahko v prepričanju, da bodo pravilno osvojili držo, pogumno nadaljujejo s svojimi rutinami.

KAJ LAHKO PRIČAKUJEM?

Pilates rutina običajno vključuje 15 do 20 ponavljajočih se vaj. Zahtevnost le-teh je odvisna od vašega napredka in predznanja, z vsakim treningom pa postajajo lažje. Ravno zato je vaje priporočljivo spreminjati – navajanje telesa na vedno enak ritem gibanja in enak potek vaj sproži plato – stanje, ki telesu ob opravljanju najrazličnejših nalog na področju telovadbe (navadno pri izgubi teže) prepreči napredovanje. V takšni situaciji vaje opravljamo zaman.
Pilates za začetnike je primeren širokemu spektru ljudi, predvsem pa je priljubljen v krogu novopečenih mamic, starejših in pri osebah v različnih fazah rehabilitacije.

KAKŠNE KORISTI PRINAŠA GLEDE ZDRAVJA?

Poleg zgoraj našteštih prednosti ima pilates za začetnike tudi druge številne koristi. Te se vrtijo predvsem okoli zdravega telesa in uma. Redne rutine krepijo tako globoke kot tudi vrhnje trebušne in hrbtne mišice, pomagajo razviti dolge in vitke mišice, povečujejo fleksibilnost …

Ko govorimo o razvoju uma, mislimo predvsem na povezavo med umom in samim telesom. Ta pozitivna posledica zvišuje raven zavedanja lastnega telesa. Pri vajah se, kot smo že prej omenili, osredotočamo na dihanje, kar zmanjša stres, tesnobo in napetost mišic.

Redne rutine prispevajo ne le vašemu telesnemu zdravju, temveč tudi duševnemu ravnovesju
Redne rutine prispevajo ne le vašemu telesnemu zdravju, temveč tudi duševnemu ravnovesju

 

 

Veronika Mikec
Nadobudna pisateljica, ki veselje najde v dokumentarnih filmih, konstelacijah in rumeni barvi.