Pisanje besedil: 5 stvari, na katere morate biti pozorni pri tekstopisju

ocena bralcev
5 od 3

S pisanjem se praktično vsi srečujemo že od šolskih dni, ko je bilo potrebno pri urah slovenskega jezika aktivirati domišljijo in pisati proste spise, hkrati pa paziti na vejice, izražanje in tvorjenje povedi. Nekateri so ob tem uživali bolj, drugi manj, nekateri sploh ne – mnogi imajo še kot odrasli pred pisanjem velik predsodek in se mu izognejo, če je le mogoče. Toda tudi v službah ni nič drugače – prej ali slej se znajdete pred nalogo, ko preprosto morate pripraviti lasten pisni prispevek in ga oddati nadrejenim ali celo napisati za javnost. Se tudi vi ob misli pred to nalogo stresete? Ni treba, da je temu tako. V nadaljevanju smo pripravili nekaj uporabnih nasvetov, ki so vam lahko za pisanje besedil v veliko pomoč.

1. Oblikovanje ključnega sporočila

Mnogi se pred začetkom pisanja pravzaprav ne vprašajo, kaj točno je njihov namen in kaj želijo izpostaviti kot osrednje sporočilo nekega besedila. Rezultat je običajno temu primeren, saj nas lahko pri pisanju hitro zanese preveč v širino, kar pomeni, da vključimo preveč informacij oziroma vsebino podamo nejasno, tako da bralec na koncu sploh ne ve, kaj ste mu želeli sporočiti. Priporočamo, da bistveno sporočilo izpostavite že v prvem ali prvih dveh odstavkih in ga v nadaljnjem besedilu le dodatno obrazložite. Tako se boste izognili nepotrebnim zastranitvam od osrednje teme, bralci pa vam bodo hvaležni, ker bodo v besedilu našli informacije, ki jih potrebujejo.

2. Pisanje besedil za različne medije

Bodite pozorni, da vsako besedilo ustrezno prilagodite mediju, kjer bo objavljeno. Spletni članek se že po strukturi, tvorjenju naslovov in členitvi besedila na odstavke bistveno razlikuje na primer od poslovnega dopisa, ki bo natisnjen na papir in mora vsebovati vse potrebne elemente. Že pred pisanjem se seznanite z vsemi posebnostmi, ki jih je potrebno pri posameznem besedilu upoštevati, da bo končni rezultat res dober.

pisanje besedil

3. Upoštevanje slovničnih pravil

Slovnične napake lahko pokvarijo še tako dobro napisano besedilo. Mnogi bralci so nanje zelo pozorni in jih hitro zmotijo, kar mnoga podjetja spoznajo pri komunikaciji s svojimi naročniki, ko pričnejo prejemati jezne povratne odgovore. Ni treba, da je temu tako, saj imate na spletu dostopnih mnogo orodij, s katerimi si lahko pomagate – od črkovalnikov, kot je Besana, do Slovarja slovenskega knjižnega jezika in Slovenskega pravopisa, pa vse do spletnih vsebin, kot je na primer blog Pisanje besedil, kjer najdete številne uporabne informacije. Priporočljivo je, da besedilo pred objavo še lektorirate (preverite seznam lektorjev na Omisli.si).

4. Slog in način pisanja

Besedila za poslovne partnerje, PR besedila in marketinška obvestila za socialne medije imajo eno skupno točko – proces pisanja, vse ostalo, kot so izbira besed, tvorjenje povedi, slog in pristop, pa se pri vsakem besedilu zelo razlikujejo. Razmislite, kako boste z besedilom najhitreje dosegli bistvo in želeni namen, ter temu primerno prilagodite dolžino stavkov in besedila kot takega, slog, členjenje ter številne druge podrobnosti. Se vam zdi misliti na vse to misija nemogoče? Lahko vam pomagamo s seznamom preverjenih tekstopiscev na Omisli.si.

5. Prilagoditev ciljni publiki

Ko je na vrsti pisanje besedil, je potrebno imeti vedno pred očmi svoje ciljne bralce. Ni namreč vseeno, če besedilo pišete za strokovno javnost, ki tematiko dobro pozna in pričakuje besedilo na ustreznem nivoju, ali pa ste se po drugi strani lotili pisanja besedila za ljudi, ki niso seznanjeni s terminologijo stroke in iščejo preproste ter lahko razumljive informacije.

Preverite načine, da bo vaše podjetje izstopalo na trgu na zurnal24.si.

target

Najbolj priporočljivo je, da napisano besedilo na koncu predate še strokovnemu lektorju, ki bo poskrbel prav za vse podrobnosti v besedilu.

Pridobite ponudbelektorjev

Tisti, ki se s pisanjem besedila zares ne želite spopasti, pa lahko delo zaupate usposobljenemu tekstopiscu in si zagotovite vrhunsko besedilo, popolnoma prilagojeno vašim željam in namenu.

Pridobite ponudbe tekstopiscev







ocena bralcev
5 od 3

Add a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja